این فایل با فرمت wordو آماده پرینت می باشد
تعداد صفحات : 73 ص
موضوع:
گزارش کارآموزی بررسی مدار برق سیستم مکش دستگاه اکسترودر کارخانه کیسه بافی خورجین گستر سهامی خاص
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول :مقدمه
فصل دوم: معرفی سازمان
تاریخچه
موقعیت جغرافیایی
مأموریت
کارگاه
فرآیند تولید سفارشی یا کارگاهی
معرفی بخشهای مختلف سازمان (بر مبنای ساختار)
تولیدات
تجهیزات و ماشین آلات
مواد اولیه مصرفی
مشتریان محصولات
علامت مشخصه
اصطلاحات فنی
فصل سوم :توصیف وضع موجود
فصل چهارم: سیستم مکش دستگاه الکسترودر
مشخصات کلی دستگاه اکسترودر
طریقهی ذوب شدن مواد
تغذیه دستگاه
مشخصات مدار قدرت
عملکردها موتورهای مکش
منبع تغذیهDCمدار سیستم مکش
اتوماسیون
نحوهی تنظیم چشمیهای خازنی نرمال open
شیر برقی هوا جهت مکش
سیستم حفاظتی مدار
علامت اختصاری سیستم مکش
فصل پنجم: نمونههایی از نقشه برق دستگاه مکش
فصل ششم: نتایج و پیشنهادات
معرفی سیستم پیشنهادی
بحث حفاظت صنعتی
بحث انبارداری
بازاریابی صنعتی و اهمیت آن در تولید
خلاصه نتایج و یافتهها
فصل هفتم : پیوست و ضمائم
فصل اول
مقدمه و کلیات
مقدمه :
هیچ ایده تازهای به یکباره از هیچ به وجود نمیآید ایدههای تازه مجموعه شرایط هستند که در آنها دیگر ایدهای قدیمی کاربردی ندارد
ایران با دارا بودن استعدادهای بالقوه چه در نیروی انسانی و چه در زمینه ذخایر زیرزمینی از جمله داشتن ده درصد از ذخایر نفتی جهان وبزرگترین میادین گازی پس از روسیه یکی ازکشورهای قدرتمند منطقه خاورمیانه محسوب میشود
از طرفی امکانات طبیعی دیگر، جغرافیایی سیاسی ویژه امکانات اجرایی وسیع، امتیازاتی است که چشم انداز روشن و امید بخشی را برای سرمایه گذاری در این کشور ارائه میکند از جمله مناطق خاص تفرش که از لحاظ آب و هوایی به دور از آلودگیهای زیست محیطی و همچنین وجود فرهنگی غنی موجب شده است که سرمایه گذاران را از خارج شهر به طرف خود جلب نماید از جمله شرکت خورجین گستر که تولیدات آن در سطح کلان، گونی پلاستیکی میباشد
مواد اولیه آن از محصولات پتروشیمی است که مختصری در مورد این نعمت خدادادی توضیحاتی را به نظر خوانندگان عزیز میرسانیم
پتروشیمی از دو کلمه پترو (نفت) و شیمی تشکیل شده است
این نفت برای اولین بار در سال 1942 توسط عدهای از تولید کنندگان مواد شیمیایی به کار برده شد امروز نقش کلیدی صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی کشورهای مختلف جهان بر کسی پوشیده نیست و نیاز روز افزون جوامع بشری به محصولات تولیدی آن، توجه کشورهای مختلف را به ایجاد کارخانههای تولیدی و جلب سرمایه به سمت پتروشیمی معطوف داشته است یکی از مهمترین ویژگیهای صنعت پتروشیمی بر ارزش افزوده بسیار بالای آن است بدین معنی که با تغییرات شیمیایی و فیزیکی بر روی هیدروکربورهای نفتی و گازی میتوان ارزش محصول را به میزان ده تا پانزده برابر افزایش داد از دیگر ویژگیهای پتروشیمی، تنوع محصولات آن در تأمین مواد اولیه هزاران کارگاه و کارخانه صنایع پایین دستی میباشد که از نظر اشتغال زائی کسب درآمدهای ارزی و قطع وابستگی نقش بسیار مؤثری در اقتصاد کشور دارد
از جمله طرحهایی بزرگی که در ایران به مرحله اجراء درآمده است میتوان به پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) اراک، اصفهان، تبریز، ارومیه، خراسان، DPAرازی، کربن اهواز، متانول شیراز، خارک اشاره کرد
ارزش محصولات پتروشیمی هم اکنون بیش از 5/1 میلیارد دلار در سال است که پیش بینی میشود در پایان سال 2005 میلادی 5/7 میلیارد دلار برسد و انتظار میرود از این مبلغ حدود 5 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شود طرح استراتژیک توسعه تولیدات شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیش از 30 پروژه مهم در 15 سال آینده دستیابی به 43 میلیون تن فرآورده مختلف پتروشیمی را محقق میسازد به طور کلی پتروشیمی در ساخت موادی نظیر لاستیکها، پلاستیکها، شویندهها، چسبها، رنگها، سموم و لیاف مصنوعی که هر کدام مواد اولیه صدها مواد دیگر هستند، مورد استفاده قرار میگیرد و ما در اینجا به بررسی شرکت خورجین گستر که به تولید گونی پلاستیکی از محصولات پتروشیمی میباشد میپردازیم
اصولاً در کشور در حال توسعهئی که افزایش و بهبود ظرفیت صنعتی را در رأس برنامههای بلند مدت خود قرار داده باشد، به زودی در مییابد که استاندارد کردن مشخصهها و اندازه گیری و کنترل کیفیت محصولات یکی از اجزای اصلی برنامههای توسعه آن کشور میباشد در بسیاری از این کشورها معمولاً محصولات تولید شده جهت مصرفی داخلی حتی با کیفیت پایین نیز به فروش رسانده میشود، زیرا اینگونه کشورها یا دارای بازار رقابتی هستند و یا اساساً فاقد آن میباشند در چنین شرایطی بحث کیفیت صرفاً به صور شعار مطرح شده و از جایگاه واقعی خود برخوردار نمیباشد اما در صورت توجه به این واقعیت که رشد و شکوفایی اقتصادی در کشورهای مرهون توسعه صادرات آن کشور میباشد آنگاه صادرات به سادگی به اهمیت کاهش هزینههای تولیدی جهت رقابت در بازارهای منطقهای یا جهانی پی میبرد
مسلماً هیچ گونه تردیدی در اذهان یک ملت و به ویژه تولید کنندگان در مطلوب بودن کاهش هزینهها وجود ندارد، ولی ممکن است در نظر برخی از آنها این واقعیت که بهبود یک کیفیت باعث کاهش هزینهها و نه افزایشی میگردد، مورد تردیدی میباشد در این صورت باید توجه داشت و اگر محصولی نتواند وظیفه خود را انجام دهد عمر کافی نداشته باشد، یا از ظاهر مناسبی برخوردار نباشد نه تنها بازارهای منطقهای یا جهانی بلکه رضایت مشتریان داخلی خود را نیز از دست خواهد داد بنابراین مفهوم گسترده کیفیت را رضایت و خواست مصرف کننده تعیین میکند، در این راستا هدف کنترل کیفیت تأمین یک سیستم مؤثر برای تمرکز اقدامات یک شرکت یا کارخانه در جهت ایجاد، حفظ و بهبود کیفیت محصول و انجام امور تولیدی، توزیع و خدمات در جهت اقتصادی ترین سطحی که به رضایت مصرف کننده منجر شود، میباشد
متأسفانه تا کنون در کشور ما برخورد سیستماتیک با مقوله کنترل کیفیت نشده و بیشتر به جنبههای فنی موضوع و آن هم به طور ناقص نظیر ابزار و تجهیزات اندازه گیری، فرامین اندازه گیری، دستگاههای خاص آزمایشگاهی و توجه گردیده است اگر چه نمیتوان و نباید فکر این جنبه به عنوان بخشی از یک سیستم کنترل کیفیت گردید و همواره باید توجهی خاص به آن و مراحل تکامل آن به مبذول داشت اما عدم توجه به سایر بخشهای این سیستم نظیر سازماندهی، ثبت اطلاعات، تکنیکهای آماری و اهداف اساسی مذکور خواهد گردید
توضیح :
این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.
موضوع:
گزارش کارآموزی در شرکت آستو قزوین
شرکت صنعتی و ماشین آلات معدنی آستو
کلیاتی در مورد شرکت
شرکت ماشین سازی و سازه های صنعتی استو درزمینه ساخت سالن های صنعتی و سازه های فلزی فعال می باشد. گستره فعالیت این شرکت دربر گیرنده ساخت پل های معلق، مخازن هوایی، پل های فلزی، انواع مخازن تحت فشار، برجهای خنک کننده نیروگاهی (کندانسور)، سیلوهای ذخیره سیمان، سیلوهای کروی، اسکله هایفلزی، فیدر و تجهیزات فلزی کارخانجات و معادن، ساختstack, duct, casing نیروگاه هابراساس آخرین استانداردهای جهانی تحت استانداردASTM وASME و استاندارد جوشکاریAWS-D.I.I و گواهینامه ایزو 9001 نسخه 2000 و گواهینامه جوش ایزو 2-3834 نسخه1994و گواهینامه مدیریت بهداشت و ایمنیOHSAS 18001نسخه 1999 و گواهینامه شناساییGSI.
شرکت ماشین سازی و سازه های صنعتی استو بادر اختیار داشتن کارگاه ساخت در زمینی به مساحتدویست و بیستهزارمترمربع، شامل20000مترمربع سوله سرپوشیده و3000 مترمربع سالن روباز جهت ساخت و مونتاژ قطعات و همچنین 5000 مترمربع ساختمانهای اداری و رستوران و انبار سرپوشیده، آمادگی کامل و لازم را جهت ساخت و مونتاژقطعات و اسکلتهای فلزی دارا می باشد
شرکت آستو (قزوین) در جاده کرج- قزوین ، 53 کیلومتر بعد از عوارضی ،بعد از پل یاران قرار دارد.
در بخشی از شرکت کار ساخت سازه های صنعتی انجام می شود.
در سالن شماره 1 برش قطعات است.در این سالن تیر ها و ورق های فلزی توسط دستگاه CNCپلاسما و قیچی برش داده شده و به ابعاد دلخواه در می آورند.در این سالن ورق ها و تیرها توسط قرقره هایی حرکت کرده و به ابعاد دلخواه برش میخورند.
در سالن بعدی که سالن جوش است قطعات خام که شامل ورق است به زیر دستگاه های اتوماتیک جوش رفته وبه دلخواه به صورت مقاطع HوI در می آیند.این تیرهای بدست آمده تیر فابریک نیست اما کیفیت خوبی دارد.
سالن بعدی سالن مونتاژ است.در این سالن ملحقات لازم به قطعات جوش می خورند.در واقع دستکها،ساپرتها و سایر اتصالات در این بخش اضافه شده و تیر و ستون به صورت آماده از این بخش بیرون می آید.
سالن بعدی سالن مخازن است که در واقع مخازن خط 5 چادرملو را تهیه می کند.
مخازن از جنس استیل بوده و از سه تکه تشکیل شده اند .در واقع از جوش خوردن سه قطعه به هم مخزن آماده می شود.در بالای مخزن نیز یک قیف،یا عدسی جوش می خورد.
پس از ساخته شدن مخازن، آنها را بر روی دکل هایشان نصب می کنند تا از فیکس بودن قطعات به هم اطمینان حاصل شود.
اگر در هنکام سوار کردن قطعات مشکلی باشد اصلاحاتی روی آنها انجام شده و در غیر این صورت قطعات باز شده و برای ارسال آماده می شوند.
پس از این مرحله به مرحله صیقل کاری می رسیم.
در اینجا شن و ماسه به کمک یک شوتر به قطعات برخورد کرده وقطعات صاف و صیقلی می شوند.
برای حمل مخازن از کمر شکن استفاده می شود.
چون این نوع بار حالت ترافیکی دارد،در جلو و عقب کامیونهای حمل از اسکورت استفاده می شود.در داخل سایت بارگیری توسط جرثقیل و یا تاور انجام می شود.
در یک سالن هم نردبانهای صنعتی ساخته می شود.
بعد از این مراحل یک مرحله رنگ کاری هم داریم.
در داخل سالن ها از یک سری جرثقیل های سراسری سقفی استفاده می شود.
در نهایت قطعات آماده به معدن چادر ملو رفته و در آنجا دوباره قطعات سوار می شوند.
برای برخی از قطعات از عایق کاری حرارتی نیز استفاده می گردد.
جرثقیل های سقفی داخل سایت،5،7،10 تن هستند.جرثقیل های بیرون10،20،30،100 تن هستند.در بخش
در این شرکت برای جوش دادن قطعات از روشهای مختلفی استفاده می شود که مهمترین آنها روش پلاسما است. در زیر مختصری در مورد جوشکاری توضییح داده می شود.
انواع جوشکاری:
اصول فرآیند جوشکاری با پرتو الکترونی
فرآیند جوشکاری با پرتو الکترونی یک فرآیند اتصال ذوبی است که در طی آن قطعه کار توسط جریانی متراکم از الکترون های دارای سرعت بالا بمباران شده و کل انرژی جنبشی الکترون ها،در اثر برخورد با قطعه کار به حرارت تبدیل میشود. این حرارت موجب ذوب لبه های قطعات واتصال دو قطعه پس از انجماد می شود.
این جوشکاری معمولا در یک محفظه خلا با استفاده از یک سیستم تولید و تمرکز پرتو الکترونی انجام میشود.
متغیرهای فرآیند
انرژی ورودی به قطعه کار
ولتاژ شتاب دهنده
دانلود کامل گزارش کارآموزی در شرکت آستو قزوین
موضوع:
گزارش کارآموزی پالایشگاه نفت تهران
پالایشگاه تهران
پالایش یکی از عمده ترین عملیات نفتی است که بدنبال استخراج نفت انجام می پذیرد. نفتی که توسط لوله های قطور از مراکز
بهره برداری بدرون پالایشگاه سرازیر می شود، در این مراکز تصفیه و پس از انجام فعل و انفعالات مختلف تبدیل به فرآورده های گوناگون مانند گاز مایع، بنزین، نفت سفید، نفت گاز، قیر، انواع روغن های صنعتی گردیده و وارد شبکه شده توزیع می شود.
پالایشگاه تهران یکی از واحدهای پالایشی بزرگ ایران است که در حال حاضر با ظرفیت عملی 250000 بشکه تولید در روز نخستین پالایشگاه داخلی کشور بوده و از این نظر خدمات ارزنده ای را در دوران جنگ تحمیلی و پس از این ایام ارائه نموده و می نماید. مجتمع پالایشگاهی تهران که به نام پالایشگاه تهران نامیده می شود مشتمل است بر دو پالایشگاه و همچنین مجتمع تصفیه و تولید روغن.
عملیات ساختمانی پالایشگاه اول تهران بر مبنای نیاز بازار ایران جهت تأمین مواد سوختی گرمازا و بنزین اتومبیل در سال 1344 آغاز و در 31 اردیبهشت ماه سال 1343 با ظرفیت طراحی 85 هزار بشکه در روز رسما مورد بهره برداری قرار گرفت. در طراحی صنعتی این پالایشگاه از استانداردهای روز و آخرین کشفیات و ابداعات صنعت نفت استفاده شده است. در سال 1352 با ایجاد تغییراتی در سیستم طراحی این پالایشگاه ظرفیت آن را به 125000 بشکه تولید در روز افزایش دادند، روند افزایش مصرف و سیاست تأمین نیازهای بازار داخلی ساختمان پالایشگاهی دیگر را در کنار پالایشگاه اول تهران ایجاب نمود. لذا با استفاده از تجارب حاصل از طراحی و ساخت این پالایشگاه ، پالایشگاه دوم تهران را در جوار پالایشگاه اول بر مبنای کپیه سازی با حذف اشکالات و نارسائی های موجود تسجیل نموده و کار ساختمانی آن را از اواخر سال 1350 آغاز و در فرودین ماه 1354 به ظرفیت یکصد هزار بشکه تولید در روز آغاز کردند.
نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه از منابع نفتی اهواز تامین
می گردد و طراحی واحدها چنان انجام گرفته است که می تواند صدرصد نفت خام شیرین اهواز و یا 75% نفت اهواز و 25% نفت خام سنگین سایر مراکز را تصفیه و تقطیر نماید. هدفی که در طرح ریزی و انتخاب دستگاه های پالایش در هر شرایط مورد نظر قرار گرفته است تأمین و تولید حداکثر فرآورده های نفتی میان تقطیر یعنی نفت سفید و نفت گاز است. برای ازدیاد تولید این دو فرآورده از تکنیک تبدیل (کاتالیستی و آیزوماکس) حداکثر بهره وری را دریافت نموده اند. رشد اقتصادی و رفاه حاصل از ازدیاد سریع قیمت نفت در اوایل سالهای دهه پنجاه باعث ایجاد صنایع مونتاژ و در نتیجه ازدیاد منابع مصرف روغن گردید.
برآورد مصرف و بررسی هائی که در این باره انجام گرفت نشان داد که تولیدات کارخانجات داخلی که عبارت بودند از پالایشگاه آبادان و شرکت تولید و تصفیه روغن، پاسخگوی تأمین احتیاجات روز کشور نمی باشد لذا ایجاد کارخانه ای که بتواند نیازهای آتی را تأمین نماید مورد احتیاج واقع شد. از این رو امکانات احداث یک واحد یکصدهزار مترمکعبی روغن در سال در مجاورت مجتمع پالایشگاهی تهران فراهم گردید. این مجتمع شامل واحدهای اصلی پالایش از قرار آسفالت گیری با پروپان جهت تولید روغن چرب کننده سنگین، استخراج مواد حلقوی با استفاده از فورفورال، واحد جداسازی موم و تصفیه با گاز هیدروژن و واحدهای وابسته از قبیل دستگاه اختلاط و امتزاج روغن، سیستم تولید و بسته بندی قوطی های یک لیتری، چهار لیتری، چلیک بیست لیتری و شبکه های 210 لیتری می باشد.
روغن های تولیدی پالایشگاه تهران با نامهای الوند، البرز، چهار فصل، لار، الموت و ارژن جهت استفاده در موتورهای احتراق مطابق با آخرین وجدیدترین استانداردهای بین المللی ساخته و عرضه می گردد. علاوه بر آن انواع روغن های صنعتی نیز از تولیدات این کارخانجات می باشد و اخیراً نیز محصولات جدیدی از قبیل روغن ترانس، پارافین مایع، روغن انتقال حرارت نیز به بازار مصرف عرضه گردیده است. در اینجا باید یادآور گردید که ظرفیت تقطیر و تصفیه نفت خام در پالایشگاه تهران با از بین بردن تنگناها به حد نصاب تولید 250000 بشکه در روز افزایش یافته و ظرفیت تولید روغن نیز مورد تجدید نظر قرار گرفته و میزان جدید تولید 14 میلیون لیتر از انواع مختلف روغن های چرب کننده و صنعتی بدست آمده است پالایشگاه تهران علاوه بر تصفیه نفت خام و تولید و تحویل فرآورده های نفتی خدمات مورد لزوم را در زمینه های مختلف صنعتی به سازمانهای تابعه وزارت نفت و همچنین وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی و وابسته به دولت ارائه نموده و می نماید. همچنین پالایشگاه تهران، شرکت فعال در امر بازسازی و نوسازی پالایشگاه آبادان و پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) داشته و خدماتی را به شرح زیر ارائه داده است:
1. بازسازی کلیه قسمتهای آب و برق و بخار و من جمله دیگ بخار و تلمبه خانه، کمپرسور هوا و همچنین برجهای خنک کننده.
2. بازسازی واحدهای رآکتور، دستگاه احیا کننده، دستگاه ذخیره کاتالیست و واحد تقطیر و همچنین سایر واحدهای وابسته به دستگاه کت کراکر پالایشگاه آبادان که قادر است روزانه حدود 40 هزار بشکه خوراک را دریافت و آنرا تبدیل به 3 میلیون لیتر بنزین مرغوب با اکتان بالای 94 بنماید و کلیه سرویس های جنبی واحد مربوط به کت کرالر بازسازی گردید و در حال حاضر در سرویس تولید قرار دارد.
3. بازسازی و تعمیرات 1100 دستگاه منازل سازمانی در آبادان در منطقه بوآرده.
4. شرکت بسیار فعال در بازسازی بخش های مهمی از پتروشیمی بندر امام با اعزام گروه های مخلف در سطوح تخصصی.
تعریف نفت خام
نفت خام ماده سیال سیاهرنگ و بدبوئی است که گفته می شود در اثر تجزیه مواد آلی موجودات تک سلولی نباتی و حیوانی بوجود آمده است و در طول بیش از صدها هزار سال در مویرگ و منافذ موجود درسنگهای آهکی زیرزمینی محبوس و مدفون بوده و از
نقطه ای به نقطه دیگر مهاجرت نموده است. این ماده سیال شامل کربن و هیدروژن بوده و اصطلاحاً «هیدروکربور» خوانده می شود.
بررسی های انجام شده بر روی نفت خام نشان داده است که هر یک از هیدروکربورهای نفتی دارای خواص فیزیکی مختص به خود از قبیل وزن مخصوص، نقطه جوش، فشار بخار بوده و آن را در کل مجموعه نفت خام نیز حفظ می نماید. از اهم خواص فیزیکی گروه های مختلف هیدروکربور، خاصیت تفکیک پذیری آنها می باشد.
تفکیک پذیری گروه هیدروکربورها پدیده تقطیر یا قطران گیری را بوجود آورده است که اساس پالایش و تصفیه نفت خام را طرح ریزی نموده است.
مراحل مختلف پالایش
بررسی های انجام شده بر روی نفت خام نشان داده که می توان آن را به برشهای مختلفی با مشخصات کمی و کیفی معلوم و معین تفکیک کرد. با توجه به این برشهای نفتی و امکان استفاده از آن دنیای صنعتی خود را با شرایط پیش آمده وفق داد و محل و مصرف برش های نفتی را فراهم نمود. تعدادی از این برش ها مانند: گاز مایع، نفت سفید، نفت گاز و قیر مصرف گرمایی، صنعتی و انرژی زایی پیدا نمودند و جذب بازار مصرف شدند و تعدادی از برشها از قبیل نفتا، نفتای سنگین برش های روغنی قابل مصرف نبوده و جهت استفاده از آنها می بایست مراحل دیگری را طی نموده، تبدیل گردند. از این رو مراحل تبدیل قدم به عرصه وجود گذاشته و با رشد صنعت مراحل مختلف تعالی خود را طی نمودند. در زیر مراحل مختلف پالایش نفت خام در پالایشگاه تهران جهت تولید فرآورده های مورد نیاز بازار بطور خلاصه بیان می گردد.
واحد تقطیر
1. دستگاه تقطیر در فشار جو (واحد قطران گیر):
اولین مرحله پالایش نفت خام در هر پالایشگاه، تقطیر در فشار جو می باشد بوسیله روش تقطیر که یک عمل فیزیکی است نفت خام به برشهای اصلی و مورد نیاز عملیات بعدی پالایش با کیفت های مشخص فیزیکی جدا و دسته بندی می گردند.
برشهای حاصل از دستگاه تقطیر تحت نامهای گاز سوخت، گاز مایع، نفتای سبک، نفتای سنگین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره و یا باقیمانده تقطیر نامگذاری گردیده اند.
از برشهای یاد شده، گاز مایع، نفت سفید و نفت گاز مستقیماً جهت ارسال به بازار به مخازن مربوطه ارسال شده و بقیه برشها جهت تداوم کار و انجام تفکیک و یا تبدیل و تصفیه به سایر واحدهای پالایشی گسیل می گردد.
2. دستگاه تقطیر در فشار خلأ:
مرحله دوم عملیات پالایش، تداوم کار تقطیر می باشد. از آنجا که حرارت زیاد جهت تقطیر برشهای سنگین نفت خام باعث شکسته شدن مولکولهای هیدروکربن و ذغال می گردد لذا برای تداوم کار تقطیر و تفکیک مواد سبک باقیمانده در نفت کوره (ته مانده برج تقطیر در جو) از روش تقطیر در خلأ استفاده می شود.
در این روش برش های نفت گاز سنگین جهت سوخت، نفت گاز موم دار بعنوان خوراک واحدهای تبدیل (آیزوماکس)، برشهای روغن جهت تولید روغن های چرب کننده ، نفت سیاه سنگین جهت تولید قیر و فرآورده های قیری ارسال می گردند. واحدهای تقطیر در فشار جو
دانلود کامل گزارش کارآموزی پالایشگاه نفت تهران
این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.
تعداد صفحات : 25 صفحه
فرمت فایل : word
موضوع:
گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری آموزش پرورش میانه
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه
فصل اول :آشنایی با مکان کارآموزی
1- تاریخچه سازمان
2- نمودار سازمانی و تشکیلاتی
3- شرح مختصری از فرایند تولید یا خدمات
فصل دوم :ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی و عملی کارآموزی
1- موقعیت رشته کار آموزی در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی
رشته کارآموزی در واحد صنعتی
2- بررسی شرح وظایف رشته کارآموزی در واحد صنعتی
3- امور جاری در دست اقدام
4- برنامه های آینده
فصل سوم:نتایج آموخته ها
1- آزمون آموخته ها و نتایج
2- نتایج کلی از دوره کارآموزی
فصل اول: اشنایی با مکان کاراموزی
1- تاریخچه سازمان
2- نمودار سازمانی و تشکیلا تی
3- شرح مختصرازفرایند تولید یا خدمات
1-تاریخچه سازمان
در مورد تاریخچه تشکیل اداره بنا به اظهارات پیشکسوتان فرهنگی این منطقه تا
سال1314 ساختمان مستقل و کادری مستقل و تشکیلات گسترده امروزی در این شهر وجود نداشت 0
تا اینکه در سال 1314 (ه0ش) زمانی که دبستانی بنام شاپورکه یک مدرسه دولتی محسوب میشد در حیاط استیجاری واقع در چهارراه پایین امروزی و کوچه افتخار دایرشد 0چون این منزل 15 اتاق نشیمن داشت دریکی ازاتاقهای فوقانی همین ساختمان با
کادر سه نفره بعنوان اولین اداره اموزش وپرورش میانه تشکیل یافت0
لازم به توضیح است که نام وزارت خانه متبوع با عنوان وزارت معارفو اداره معارف و اوقاف ایالت شرقی (اذربایجان شرقی) ودر سال 1329 (ه0ش) به وزارت فرهنگ و اوقاف اذربایجانشرقی و در سال 1330 (ه0ش) کلا به وزارت فرهنگ ودراستانها وشهرستانها به اداره فرهنگ و بعدا به وزارت اموزش وپرورش تغییر نام پیدا میکند0
در سال 1318 تعدادی ازاهالی میانه ازجمله فرهنگیان ازروسای وقت درخواست کردند که دبیرستانی درمیانه تاسیس شود0دراین زمان ضمن اینکه در همین ساختمان یاد شده؛16 اتاق به دبیرستان ودبستان تا کلاس نهم اختصاص یافت وبقیه اتاقها درطبقه فوقانی به کادر اداری اختصاص داشت ودراین زمان رئیس؛معاون؛حسابدارویک خدمتگذارعوامل کادراداری محسوب می شدند وبنا به اظهارات پیشکسوتان فرهنگی منطقه این محل به مدت 10 سال و با همان امکانات بعنوان محل اداره محسوب میشد0
درسال 1328ساختمان اداری به محل ساختمان فعلی مخابرات واقع درمیدان - ازادی منتقل شد0
درسال1332محل اداره به ساختمان مستقل درخیابان امام خمینی فعلی جنب سینما قدیم درمحل ساختمان کلینیک نصر فعلی وباهمان کادر یاد شده انتقال می یابد0
درسال1338ساختمان اداری به محل دبستان بحری سابق ومدرسه راهنمایی شهید مطهری فعلی انتقال یافت0کادراداری دراین ساختمان عبارت بودند از: رئیس؛ معاون؛ حسابدار؛منشی دفتر(دبیرخانه امروزی) ویک نفرخدمتگزار0
درسال1348یا1349ساختمان اداره به محل دبیرستان زینبیه وشهدای زینبیه فعلی که دران زمان ساختمان کوچکتربود واز دو قسمت مجزا تشکیل شده بود انتقال یافت0در قسمت بالای محوطه ساختمان دبستان محمدرضاشاه و درقسمت پایین محوطه ؛تقریبا ورودی ساختمان محل اداره دایر بود0
درسال1354محل اداره به ساختمان پیش ساخته که به ساختمان ایتالیایی هامعروف بود و برای مراکز تربیت معلم در ایران اختصاص یافته بودانتقال یافت0این ساختمان با تشکیلات وتاسیسات نسبتا خوب وکامل و با تعداد زیادی اتاق با گستردگی بسیارتا سال 1378محل اداره محسوب می شد0
در سال 1378 به محل جدید و فعلی اداره با 4طبقه ساختمان و ساخت و نمای زیبا با امکانات بسیار و با تعداد زیادی اتاق کار و سالن اجتماعات ودر طبقه پایین (زیرزمین)کلنیک درمانی فرهنگیان به کار اداری ادامه داده وانشاءالله ادامه خواهد داد 0
2-نمودار سازمانی و تشکیلات
هر وزارتخانه؛سازمان واداره با توجه به بزرگی وگستردگی خود از نمودار مختلفی تشکیل می شود0 نمودارسازمانی اموزش وپرورش نسبت به سایروزارتخانه ها وبا توجه به گستردگی ان در سطح کشور بسیار وسیع می باشد0
هروزیر با عنایت به سمت ومو قعیت وزارتخانه از چند نفر تحت عنوان معاون بهره مند میشود و یک نفر نماینده نیز در سطح استانها دارند0وهریک ازاین نمایندگان در
استانها رییس اداره کل وزارت متبوع در مرکز استانها نامیده و منصوب می شوند0 و همچنین این نماینده ها(رئیس اداره کل) یک نفررا درهر شهرستان در اداره نامبرده منصوب می کنند که رئیس آموزش وپرورش شهرستان محسوب می شوند.
نمودار سازمانی وزارت آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش در شهرستانها بشکل زیر می باشد.
وزارت آموزش وپرورش
3-شرح مختصری از فرایند تولیدی یا خدماتی
اداره اموزش وپرورش هر منطقه با توجه به ارائه خدماتی که دران منطقه میدهد ضمن اینکه متنوع ومشابه وگاها هم متفاوت می باشد؛می تواندخدمات خود را طبقه بندی و درجه بندی می کند0
در شهرستان میانه ارائه خدمات فرهنگی ؛اموزشی ؛ علمی وهنری در سطح اداره متبوع بسیار وسیع بوده و انشاءالله خواهد بود. لازم به ذکر است که ارائه خدمات در آموزش وپرورش پیشرفت شایسته ای داشته است که ذکر نام تک تک آنها در این گزارش مقدور نمی باشد. اما به این نکته می توان اشاره کرد که با توجه به اینکه هر رئیس و معاونی که جابجا شده اند به سهم خود شیوه ای نو در زمینه روش تدریس و ارائه دوره های آموزشی برای کارکنان و کارمندانابداع کردند که هریک از این ابداعات سهم بسزایی در موفقیت اداره و پرسنل اداره دارد. در این جامن فقط به چند نمونه از این اقدامات اشاره می کنم .
v زمینه ایجاد و احداث ساختمان فعلی اداره آموزش و پرورش
v فیلم برداری از روشهای تدریس معلمین و دبیران موفق
v احداث کارگاه کامپیوتر و مشارکت در جهتراه اندازی وتجهیز کارگاه کامپیوتر
v توسعه و تنوع بخشیدن به رشته های فنی و حرفه ای
v گسترش فضاهای ورزشی علی الخصوص تربیت بدنی دختران
v ایجاد صندوق تعاون وامداد دانش آموزان بی بضاعت
v ایجاد درمانگاه فرهنگیان در طبقه زیر زمین ساختمان اداره
v راه اندازی دولابراتوار زبان در مرکز تحقیقات آموزشی در دبیرستان زینبیه
v تاسیس شبانه روزی دخترانه
v
تلاش مستمر در اعزام آزمایشگاه سیار به مدارس روس
فصل دوم : ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی وعملی کاراموزی
1-موقعیت رشته کاراموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کاراموزی در واحد صنعتی
2- بررسی شرح وظایفرشته کاراموز در واحد صنعتی
3- امور جاری در دست اقدام
4- برنامه های اینده
1- موقعیت رشته کاراموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کاراموز در واحد صنعتی
حسابداری و حسابدار حرف اول را در هراداره وشرکت می زند0چنانچه اگریک اداره یا یک شرکت صنعتی از یک حسابدار خبره و ماهربهره مند نشوند چه بسا سودی را که تحصیل می کند نتواند استفاده بهینه از سود حاصله بکند ویا اینکه درخرج وهزینه کردن سود حاصله زیان هم زیان بکند0
حسابداری همانطور که اشاره شد دراداره اموزش وپرورش هم نقش بسزایی دارد0چرا که یک حسابدار درکارحسابداری و حسابرسی هم می تواند بسیاردقیق وموفق باشد و هم میتواند با کج روی وکج دستی و یا یک سهل انگاری کوچک اشتباهی بزرگ وجبران ناپذیررا متحمل شود0
درامور مالی و حسابداری اموزش وپرورش فرمها و مدارکی که مورد استفاده قرار میگیرند همه انها کاملا قانونی و مورد قبول اداره اموراستخدامی وسازمان مدیریت و برنامه- ریزی می باشد وفرمها و مدارک گفته شده را در ذیل نام برده وکاربرد هریک ازانها بصورت مختصر توضیح وتشریح واشاره می کنم0
1- تابل اعتبارات 2- دفتراعتبارات
3- برنامه ها 4- شرح مواد هزینه ها
5- ردیف وبرنامه های اعتباری 6-ابلاغ اولیه
7- حکم کارگزینی 8- لیست حقوق و مزایا و فیش حقوق
9- لیست فوق العاده ماموریت 10- لیست حق الزحمه امتحانات
11- لیست حق الزحمه های مختلف 12- درخواست خرید یا انجام کار
13- دستور پرداخت 14- فاکتور خرید
15- حواله انبار 16- قبض انبار
17- صورت جلسه تحویل کالا 18- برگ خدمات مالیاتی
19- نماینده ریز فاکتور 20- خلاصه کل هزینه ها
21- سند چهار برگه 22- حواله هزینه ها
23- چک پرداختی 24- دفتر بانک
25- دفتر معین 26- دفتر روزنامه
27- دفتر کل 28- صورتحساب بانکی
29- صورتحساب مغایرت 30- تراز ازمایشی
31- ترازنامه کل 32- بایگانی اسناد
33- ارسال وجوه به سازمان بازنشستگان
34- انواع واقسام دیگرفرمهای مالی واداری
1- تابل اعتبارات
تابل اعتبارات فرم مخصوصی است که از طریق سازمان اموزش وپرورش اعتبارات مورد لزوم ادارات (اداره اموزش وپرورش) ابلاغ می گردد که دران شرح مواد و برنامه ها و اعتبارات مورد نیاز مشخص و اعلام می گردد0
2- دفتراعتبارات
دفتر اعتبارات دفتری است که از ستونهای زیر تشکیل شده است که در ان هزینه هرفصل و برنامه(برنامه ها با کد مشخص می شوند) از طرف اداره کل مشخص می شود0
کد........ دفتر اعتبار و هزینه آموزش و پرورش میانه سال.....ص
ردیف
برنامه
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
اعتبار
هزینه
مانده
اعتبار
هزینه
مانده
اعتبار
هزینه
مانده
1
2
أموزش ابتدایی(30102)
فوق العاده ماموریت
1000000
50000
1000000
9500000
3- برنامه ها :
منظور از برنامه اعتبارات در آموزش و پرورش که یک سازمان گسترده و دارای شاخه ها و معاونت های متعدد می باشد، هزینه ها بر اساس برنامه های متناسب با شاخه ها و مقاطع تحصیلی تهیه و تنظیم می گردد.
4- شروع مواد هزینه ها :
در انجام هزینه ها با توجه به موافقت نامه های تنظیمی با سازمان برنامه و بودجه و نوع هزینه ها مانند هزینه های عمرانی، خدماتی،پرسنلی،سرمایه ای وغیره . هزینه ها در قالب مواد تهیه وتنظیم می شود.مثلا خرید یک میز برای اداره تحت عنوان هزینه سرمایه ای یا پرداخت حق الزحمه یک کارگر روز مزد تحت عنوان هزینه خدماتی .
5- ردیف و برنامه ای اعتباری:
اعتبارات مورد لزوم دستگاه های دولتی با توجه به هزینه ها از محل در آمد های عمومی دولت تهیه میگردد. مثلا درآمدهای وصولی ازمحل فروش بلیط قطارها و در یافتی
از عوارضات گمرکی برای چه منظوری هزینه خواهدشد. این در آمد ها را در ردیفهای خاص مثلا ردیف، 127535 جمع آوری و به هیئت دولت ارائه می دهند. هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی محل تمام درآمدها و ردیفها و هزینه های یک سال مالی را تعیین می نماید که این عمل دولت را تصویب قانون بودجه در ردیف های مختلف می نامند.
6- ابلاغ اولیه:
منظور از ابلاع اولیه این است که برای تک تک کارمندان و معلمان جهت انجام وظایف محوله با توجه به مدارک تحصیلی،توافق کارمند و کارشناسان اداره محلی را تعیین و با امضاء ریاست و یا معاونت اداره اعلام مینمایند که کارمند موظف است بعد از دریافت ابلاغ به محل خدمت مراجعه و برابر برنامه تنظیمی انجام وظیفه می کند این عمل را ابلاغ اولیه می نامند.
7- حکم کارگزینی یا حکم مالی :
حکم کارگزینی عبارت است از یک برگ در فرم استاندارد مورد قبول اداره امور استخدامی و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در آن با در نظر گرفتن مدارک تحصیلی،محل جغرافیایی خدمت ، شغل مورد تصدی ، و سوابق خدمت فرد مورد نظر و با رعایت قوانین و مقررات نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت حقوق و مزایای فرد تعیین می گردد.
8- لیست حقوق و مزایا و فیش حقوق :
لیست حقوق فرم مخصوصی واستانداردی است که از ستونهای مختلفی بشرح زیر تنظیم گردیده است .
ص........ لیست پرداخت حقوق و مزایای کارکنان سال.....ماه....
ردیف
کد شناسایی
نام و نام خانوادکی
شماره حساب بانکی
حقوق مبنا
افزایش سنواتی
فوق العاده شغل
تسهیلات بدی اب و هوا
سایر مزایا
جمع کل حقوق
کسورات بازنشستکی
مالیات
وام/ بدهی ها
بدهی ها
جمع کسورات
خالص برداختی
جمع
حسابدار رئیس حسابداری رئیس ادره
لیست فوق در دو قسمت تشکل گردیده است:
طرف اول لیست تا جمع کل حقوق و طرف دوم لیست تا جمع کسورات وخالص پرداختى
باتوجه به ملاحظه ستونهاى فوق جمع حقوق و مزایاى کارکنان در طرف اول لیست نوشته
شده جمع کل انها در ستون مربوطه درج مى گردد و در طرف دوم کلیه بدهیها و کسورات
قانونى کارمندان مانند:حق بیمه مالیات وبازنشستگى درج شده و از جمع کل حقوق کسر
گزارش کارورزی رشته حسابداری , پروژه کارآموزی رشته حسابداری , دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری , خرید گزارش کارآموزی رشته حسابداری ,گزارش کارآموزی رشته حسابداری , گزارش کارورزی بررسی سیستم حسابداری آموزش پرورش میانه , گزارش کاراموزی بررسی سیستم حسابداری آموزش پرورش میانه , گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری آموزش پرورش میانه
دانلود کامل گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری آموزش و پرورش میانه
تعداد صفحات : 120 ص
فرمت فایل : word
توضیح :
این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد
موضوع:
گزارش کارآموزی بانک ملت شعبه شیروان
فهرست مطالب
فصل اول : آشنایی با تشکیلات بانک ملت شعبه مرکزی شیروان
مقدمه 3
موقعیت جغرافیایی شعبه مرکزی 4
چارت سازمانی و تعداد کارکنان شعب 4
مختصری از شرح وظایف کارکنان شعبه 5
رئیس شعبه 5
معاون شعبه 5
رئیس دایره صندوق 6
تحویلداران 6
دایره حوالجات 7
ممیز حساب 7
تحصیلدار 8
خدمتگزار شعبه 8
دایره اعتبارات 8
معرفی انواع محصولات خدمات بانک ملت 10
1-حساب جاری الکترونیک (جام) 10
2-حسابهای سپرده قرض الحسنه و مدت دار الکترونیک بانک ملت 11
3 -خدمات اینترنتی 24 ساعته 11
4-همراه بانک ملت 12
5-پیامک 20033 و تلفن بانک جام 813200 12
6-ملت کارت متمرکز 12
7-پایانه پرداخت الکترونیکی فروشگاهی 13
8-هدیه کارت ملت 13
9-بن کارت ملت 13
10-انواع تسهیلات بانکی 14
فصل دوم :عقوداسلامی
1- قرض الحسنه 16
کارمزد 16
وثایق وتضمینات 17
نحوه محاسبه کارمزد قرض الحسنه پرداختی 17
عملیات حسابداری قرض الحسنه 18
1- ثبت حساب انتظامی قراردادهای 18
2- ثبت وثایق وتضمینات 18
3- پرداخت قرض الحسنه واخذ کارمزد 18
4-دریافت اقساط 19
5- خاتمه عملیات وتسویه حساب های مربوطه 19
2- مضاربه 20
عملیات حسابداری مضاربه 22
1-ثبت قرارداد مضاربه 22
2-ثبت وثایق وتضمینات 23
3-ثبت حق صلح هزینه های احتمالی 23
4-ثبت تعهدات بانک 23
5-پرداخت سرمایه مضاربه 24
6-فروش کالای موضوع مضاربه 24
3-مشارکت مدنی 25
عملیات حسابداری مشارکت مدنی 26
1- ثبت قرارداد 26
2-اخذ وثایق وتضمینات 26
3-واریز مشارکت مدنی 27
4-استفاده از سرمایه مشارکت مدنی 28
5-دریافت وجوه حاصل ازفروش کالا یا اموال موضوع مشارکت 28
6-محاسبه سود وتسویه حساب مشارکت مدنی 28
الف:در صورتی که نتیجه حاکی از سود باشد 29
ب:در صورتی که نتیجه حاکی از زیان باشد 29
7-خاتمه عملیات وبرگشت حساب های انتظامی 30
4-فروش اقساطی 31
فروش اقساطی مسکن 32
فروش اقساطی مواد اولیه لوازم یدکی وابزار کار 32
نحوه تعیین سود معاملات فروش اقساطی 33
عملیات حسابداری فروش اقساطی 34
1-ثبت قرارداد 34
2-واحد وثایق وتضمینات 34
3-پیش پرداخت فروش اقساطی 35
4-ثبت تعهدات بانک 35
5- خرید اموال موضوع فروش اقساطی 35
6-واگذاری یا فروش کالا به متقاضی 36
7-تعدیل پیش پرداخت فروش اقساطی 36
8-دریافت اقساط 37
9-تسویه حسابها فروش اقساطی 38
5-اجاره به شرط تملیک 38
عملیات حسابداری اجاره به شرط تملیک 39
1-ثبت قرارداد 39
2-ثبت وثایق وتضمینات 40
3-وصول پیش دریافت از مشتری 40
4-پیش پرداخت به فروشنده/سازنده 40
5-خرید اموال اجاره به شرط تملیک 41
6-واگذاری اموال اجاره به شرط تملیک 41
7-انعکاس اموال اجاره به شرط تملیک در حسابهای انتظامی ذیربط 42
8-تغییرات قرارداد 42
9-دریافت مال الاجاره 43
10-تعدیل حساب سود سالهای آینده 43
11-عدم وصول به موقع اقساط اجاره 43
12-وصول اقساط سررسید گذشته /معوق 44
13-تسویه حساب اجاره به شرط تملیک در پایان قرارداد 45
6-سلف 45
سود معاملات سلف 46
عملیات حسابداری 47
1-ثبت قرارداد 47
2-ثبت وثایق وتضمینات 47
7- جعاله 48
نحوه محاسبه جعل وتعیین اقساط بازپرداخت 49
عملیات حسابداری جعاله 49
1-ثبت قرارداد 49
2-اخذ وثیقه یا تضمین 49
3-اخذ پیش دریافت 50
4-ثبت تعهدات بانک وپرداخت به پیمانکار 50
5-اسناد مربوط به اتمام کار توسط پیمانکار (عامل ثانوی) 50
6- مزارعه 51
عملیات حسابداری مزارعه 52
1-ثبت قرارداد 52
2-ثبت وثایق وتضمینات 52
3-پرداخت بابت مزارعه 52
4-دریافت سهم بانک 53
5-تسویه حساب مزارعه 53
6-برگشت حسابهای انتظامی 54
9-مساقات 55
حسابداری مساقات 55
1- ثبت قرارداد 55
2-ثبت وثیقه یا تضمین 55
3-پرداخت بابت مساقات 56
4-دریافت حاصل فروش (سهم بانک) 56
5-تسویه حساب مساقات 56
6-برگشت حسابهای انتظامی 56
فصل سوم: ضمانت نامه های بانکی
مبحث اول کلیات ضمنتنامه بانکی 60
مبحث دوم انواع ضمانتنامه های بانکی 61
1- ضمانتنامههای شرکت در مناقصه ومزایده 61
2-ضمانتنامه حسن انجام تعهدات 62
3-ضمانتنامه پیش پرداخت 63
4-ضمانتنامه استرداد حسن انجام کار 64
5-ضمانتنامه تعهد پرداخت 65
1-5- ضمانتنامه گمرکی 65
انواع ضمانتنامه های گمرکی 65
1-1-5- ضمانتنامه پرداخت سود وعوارض گمرکی 56
2-1-5- ضمانتنامه ترخیص موقت کالا 56
3-1-5- ضمانتنامه ترانزیت کالا 66
4-1-5- ضمانتنامه پاساوان کالا 66
نکات مهم در خصوص صدور ضمانتنامه گمرکی 67
2-5- ضمانتنامه نظام وظیفه 68
3-5- ضمانتنامه دادگستری 69
4-5- ضمانتنامه های متفرقه 69
صدور ضمانتنامه برای اشخاص فاقد وثائق کاملا معتبر یا سابقه اعتباری با معرفی وتضمین مشتریان اعتباری بانک 70
صدور ضمانتنامه با درج شرط یا شریاطی درمتن آن 71
ضمانتنامه ارزی 72
صدور ضمانتنامه ها جهت طرح های عمرانی 72
نکات حائز اهمیت در خصوص صدور ضمانتنامه جهت طرح های عمرانی دولت 72
مبحث سوم مدارک مورد نیاز جهت تشکیل وتکمیل پرونده اعتباری 74
الف)اشخاص حقیقی 74
ب) اشخاص حقوقی 74
مبحث چهارم عملیات صدور وحسابداری ضمانتنامه 80
الف)عملیات صدور ضمانتنامه 80
ب) عملیات حسابداری صدور ضمانتنامه 82
1-ب- ثبت انتظامی قرارداد 82
2-ب- ثبت انتظامی تعهد نامه 82
3-ب –ثبت تعهدات 82
4-ب- ثبت سپرده نقدی 83
5-ب- ثبت تمبر مالیاتی 83
6-ب- ثبت کارمزد 83
ثبت سند در اولین روز کاری یال مالی بعد 84
مبحث پنجم کارمزد صدور وتمدید ضمانتنامه های بانکی 85
عملیات حسابداری تمدید ضمانتنامه 86
نکات حائز اهمیت در مورد تمدید ضمانتنامه ها 87
مبحث هفتم تقلیل ضمانتنامه 89
عملیات حسابداری تقلیل ضمانتنامه 90
برگشت تعهدات 90
برگشت سپرده نقدی 91
برگشت کارمز 91
برگشت وثایق 91
مبحث هشتم ابطال ضمانتنامه 92
عملیات حسابداری ابطال ضمانتنامه 94
برگشت کارمزد تمدید ضمانتنامه قبل از سررسید 96
فصل چهارم : نتیجه گیری و راهکارها
کلام آخر 101
فصل اول
آشنایی با تشکیلات بانک ملت شعبه مرکزی شیروان
مقدمه
داریوش
پارس
طبق مندرجات ماده یک اساس نامه تصویب شده در مجمع عمومی بانکها،بانک ملت به موجب تصویب نامه مورخه 29/5/1358 مجمع عمومی بانکها با اجازه حاصل از ماده 17 لایحه قانونی اداره امور بانکها با ادغام بانکها ی داریوش- تهران ،پارس –اعتبارات تعاونی وتوزیع –ایران وعرب –بین الملل ایران –عمران –بیمه ایران –تجارت خارجی ایران وفرهنگیان تشکیل گردید.
دراین میان شهرستان شیروان نیز با داشتن دو شعبه بانک ملت بنامهای شعبه مرکزی وشعبه خیابان امام خمینی سهم بسزایی در ارائه خدمات به مشتریان داشته وکارکنان این شعبات با شعار ادب،دقت وسرعت خدمتگزاری به مردم شریف وفهیم منطقه را افتخار می دانند.
موقعیت جغرافیایی شعبه مرکزی
بانک ملت شعبه مرکزی با مساحتی حدود 2000متر مربع در ضلع شمال غربی میدان انقلاب شیروان قرار داشته که حدود 500متر مربع فضای اداری ونزدیک 1000متر مربع مهمانسرا و500متر مربع زیر زمین می باشد.
مختصری از شرح وظایف کارکنان شعبه :
رئیس شعبه:
مسئولیت شعبه با رئیس می باشد که مدیریت ونظارت به کلیه امورات شعبه وارتباط با مشتریان وجذب منابع وتصویب اعتبار رابه عهده دارد.
معاون شعبه:
در واقع مدیر داخلی بوده که مسئولیت ونظارت برعملکرد سایر پرسنل وامورات داخلی بانک را دارد.
رئیس دایره صندوق:
مسئولیت کلیه عملیات مربوط به خزانه وصندوق شعبه را بر عهده داشته وکنترل ، تامین وجه نقد مورد نیاز شعبه،تقسیم اسکنا س وایران چک بین تحویلداران با شروع روز کاری ،کنترل وتحویل مانده موجودی صندوق کلیه تحویلداران در پایان روز کاری واعاده آن به خزانه ، مطابقت مانده خزانه با خلاصه دفتر کل رابه عهده دارد.
تحویلداران:
امورمربوط به افتتاح انواع حسابهای بانکی ، دریافت و پرداخت وجه نقد و ایران چک، واریز وجه به حساب مشتریان ، پرداخت چکهای مشتریان ، صدور گواهی نامه عدم پرداخت چک ، صدور دسته چک ، فروش تمبر مالیات دریافت قبوض اب و برق و گاز و تلفن ثابت و همراه و ... و سرویس دهی و پول گذاری دستگاههای خودپرداز را انجام می دهند.
مثلا اگر مشتری A مبلغ 10000 ریال به حساب جاری 120 خود واریز می نماید سند ذیل توسط تحویلدارصادر و ماشین می گردد.
بدهکار بستانکار
حساب صندوق 10000
حساب جاری مشتری 10000
یا اگر مشتری B مبلغ 5000 ریال از حساب پس انداز قرض الحسنه خود برداشت نماید سند به شرح ذیل صادر می شود.
بدهکار بستانکار حساب سپرده پس انداز 5000
صندوق شعبه 5000
دایره حوالجات :
کلیه امورات مربوط به حواله وجوه مشتریان به سایر شهرستانها دریافت حواله از سایر شهرستانها و واریز به حساب مشتری ، وصول چکهای سایر شهرستانها از طریق فاکس ، وصول چکهای عمده شعب شهرستان از طریق اتاق اسناد پایاپای و ... را انجام می دهد.
مثلا اگر برای یک مشتری به حساب جاری 130 حواله ای به مبلغ 50000 ریال از شهرستان کرج وصول می گردد سند ذیل صادر می نماید.
بدهکار بستانکار
حوالجات عمده ما 50000
حساب جاری 50000
ممیز حساب:
عملیات مربوط به حسابداری شعبه را انجام می دهد که کلیه اسناد صادره از واحد های صندوق ، اعتبارات و حوالجات و سایر قسمتها را جمع آوری نموده و پس از ممیزی و تفکیک به ترتیب سر فصل های خلاصه دفتر کل و جمع اسناد هر سر فصل و مطابقت با خلاصه دفتر کل و بالانس حسابها اسناد را تحویل بایگان می دهد.
تهیه صورت مغایرت بانکی ، درخواست وجه از خزانه دارای مدیریت شعب خراسان شمالی را و کنترل اقلام باز مثل بستانکاران وبدهکاران ، صدور انواع چکهای بانکی ، صدور اسناد حقوق و چکهای مالیات و ... بر عهده حسابدار شعبه می باشد.
تحصیلدار :
تحصیلدار شعبه کار نامه رسان و روابط بین بانکها و ادارات شهرستان و سایر امور محوله از طرف رئیس ومعاون شعبه را بر عهده دارد.
خدمتگزار شعبه :
امورات مربوط به خدمات و پذیرایی و تنظیفات را انجام می دهد.
دایره اعتبارات :
اهم وظایف قسمت اعتبارات که در واقع بیشترین امور حسابداری و اسناد حسابداری در این قسمت انجام می گردد به شرح ذیل می باشد:
1- مطالعه دقیق دستوالعملهای صادره و رعایت سیاستهای اعتباری سالیانه ، کنترل و نظارت دائم حدود اعتبارات تعیین شده برای شعبه در رابطه با عقود مختلف
2- اخذ و بررسی تقاضاهای واصله از مشتریان در خصوص تقاضای تسهیلات و بررسی آنها و موافقت با اعطای تسهیلات ، تنظیم پیشنهاد مربوطه و ارسال به مراجع تصویب اعتبار.
3- تشکیل پرونده اعتباری پس از تصویب تسهیلات و اخذ مدارک لازم در خصوص هر یک از تسهیلات
4- استعلام میزان تعهدات و بدهی متقاضیان وبررسی وضعیت حساب و چک برگشتی آنها قبل از اعطای تسهیلات.
5- اعطای تسهیلات با توجه به مطابقت شغلی مشتری با انواع تسهیلات مثل فروش اقساطی ، مشارکت مدنی ، مضاربه ، سلف ، اجاره به شرط تملیک ، جعاله و ....
دانلود کامل گزارش کارآموزی بانک ملت