دانلود انواع مقالات دانشجویی

دانلود مقالات و پروژه ها و گزارش کارآموزی و ...

دانلود انواع مقالات دانشجویی

دانلود مقالات و پروژه ها و گزارش کارآموزی و ...

مقاله بانک های اطلاعاتی



عنوان:

 مقاله بانک های اطلاعاتی



 

ایجاد بانک اطلاعاتی جدید، طریقه ساخت جدول، خواط فیلدها، نشان دادن ارتباطات، طریقه ساخت پرس و جو، طریقه ساخت ماکرو و فرم و گزارش

فهرست مطالب

پیشگفتار                                                                                                                                          
مقدمه                                                                                                                                                
فصل اول – بانک اطلاعاتی                                                                                                          
چند تعریف مورد نیاز                                                                                                                        
چرا بانکهای اطلاعاتی                                                                                                                      
فصل دوم – بانک اطلاعاتی رابطه ای                                                                                       
2-1) ساختار رابطه ای                                                                                                                     
2-2) خصوصیات مدل رابطه ای                                                                                                       
فصل سوم – گذری بر اکسس                                                                                                    
3-1) ایجاد یک بانک اطلاعاتی جدید                                                                                              
3-2) طریقه ساخت جدول                                                                                                                
3-3) خواص فیلدها                                                                                                                             
3-4) نشان دادن ارتباطات                                                                                                                 
3-5) طریقه ساخت پرس و جو (Query)                                                                                        
3-6) طریقه ساخت ماکرو (Macro)                                                                                                
3-7) طریقه ساخت فرم (Form)                                                                                                      
3-8) طریقه ساخت گزارش (Report)         

 

مقدمه:

چندی است که اصلاحاتی همچون سیستم مدیریت بانک های اطلاعاتی و بانکهای اطلاعاتی و پایگاه داده ها و نظایر آن نقل محافل علمی-فنی و علمی است.

اینک حتی وضع چنان است که به خاطر ریزپردازنده ها و انواع آن نرم افزارهای سهل الاستفاده روی کامپیوتر های شخصی، هرکسی می تواند بانک اطلاعاتی شخصی خود را داشته بلشد.

مبالغه نیست ، اگر گفته شود که دیگر لزومی نیست کسی در رشته کامپیوترتحصیل و یا در محیط های کامپیوتری کار کند تا بتواند از کامپیوتر استفاده کند و مخصوصا داده های عملیاتی مورد نیاز خود را که به طور روزانه با آنها سر و کار دارند به صورت اتوماتیزه ذخیره، بازیابی و پردازش کنند.

تعداد زیادی از بانکهای اطلاعاتی بسیار بزرگ در جهان وجود دارند که در سیستمهای اطلاع رسانی جهانی از آنها به گستردگی استفاده می شود.

تامین این پوشش گسترده اطلاعاتی با استفاده از تکنولوژی بانکهای اطلاعاتی ریز پردازنده ها، ابرکامپیوترها و شبکه های کامپیوتری امکان پذیر شده است.

نگاهی حتی گذرا به تاریخ تمدن بشر نشان می دهد که انسان همیشه به اطلاعات نیاز داشته است. انسان داده ها را جمع آوری و بر اساس آنها داده های جدید یا اطلاعاتی دیگر تولید و از آنها استفاده می کند.

به تدریج حجم اطلاعات فزونی یافت دیگر صرف ذخیره سازی آنها بر رسانه ها و بازیابی آنها کافی نبوده بلکه می بایست بر اساس یک سیستم مشخص اسناد و مدارک خود را نگهداری می کرد تا هم بازیابی آنها سریعتر ممکن شود و هم اصلاح و تغییر و به طور کلی پردازش آنها و احیانا تولید اطلاعات جدیدتر امکان پذیر شود.

نرم افزار های گوناگونی برای ایجاد بانک های اطلاعاتی به کار می رود و هر کدام قدرت منحصر به فردی در ایجاد بانک های اطلاعاتی دارند یکی از سیستم هایی که در این مورد استفاده می شود اکسس می باشد که یکی از محصولات مایکروسافت بوده که نسخه های گوناگونی از آن به بازار آمده است.

سهولت طراحی حرفه ای ترین سیستم های کاربردی بدون نیاز به برنامه نویسی، اکسس را به یک برنامه مناسب جهت طراحی سیستم های اطلاعات مدیریت یعنی MIS تبدیل شده است.

با اینکه تمام ابعاد طراحی یک سیستم حرفه ای بدون آشنایی با برنامه نویسی در اکسس امکان پذیر شده است. با این وجود یک محیط برنامه نویسی بسیار قوی با اکسس ارایه شده که در سطح و کیفیت برنامه پاسکال و امکانات برنامه نویسی تحت ویندوز است.

در کنار پیچیده ترین امکانات و ابزار کار برای طراحی سیستم های کاربردی، مدیران، متخصصین و کارشناسان و کاربران نیز می تواند خود طراح نیاز های خود باشند.

در برنامه اکسس بر خلاف سایر برنامه های بانک اطلاعاتی تمام ساختار بانک اطلاعاتی در یک پرونده به نام بانک اطلاعاتی جمع شده است.

هر پرونده اکسس می تواند تا 1 گیگا حجم و 34769 عنصر اطلاعاتی مانند جدول اطلاعاتی، ایندکس، فرم، سؤال، فرم چاپ، ماکرو و برنامه را در خود نگهداری کند.

ارتباط جدولهای اطلاعاتی

ارتباط جدولها در اکسس از نظر کیفی کامل و پیشرفته است. هر نوع تغییر در ارتباط یا ایجاد ارتباط جدید به سادگی و با استفاده از یک محیط گرافیکی انجام می شود.

پس از برقراری ارتباط بین جدولهای اطلاعاتی ورود داده های جدید در هر یک از جدولهای مذکور از نظر درستی ارتباط، به طور اتوماتیک کنترل می شود.

سؤال

در اکسس بالغ بر 8 نوع سؤال با روشهای مختلف قابل طراحی است.

حداکثر تا 32 جدول را می توان در طراحی یک سؤال وارد کرد. تعداد سؤالهای مرتبط می تواند تا 50 سطح باشد.

این ابعاد در نوع خود بی نظیر و جدید است.

پاسخ سؤال قابل ویرایش است. در این صورت تغییرات جدید در جدول یا جدولهای اصلی منعکس می شود. از سؤال علاوه بر نمایش استفاده های دیگری نیز می شود:

    ایجاد جدول جدید
    حذف رکورد ها از جدولها
    اضافه کردن رکورد های جدید به جدولها
    تغییرات اتوماتیک در جدولها

در اکسس تصویر، صدا و حتی ویدیو در کنار داده های معمول در بانکهای وارد شده و ضبط می شود.

علاوه بر مدیریت بانک اطلاعاتی در زمینه های دیگر مانند تهیه بروشور، صورت حسابهای تبلیغاتی و امثال آن از اکسس استفاده می شود.

از ماکروها به صورت دکمه روی فم می توان برای انجام یک سری کارهای تعیین شده و گاها پیچیده و طولانی استفاده کرد.

حداکثر تا 32 جدول را می توان در طراحی یک سؤال وارد کرد: تعداد سؤالهای مرتبط می تواند تا 50 سطح باشد.

صفحات چاپی در اکسس تا 6 صفحه، یعنی گسترده ترین گزارش ممکن است.

 

فصل اول-بانک اطلاعاتی

    چند تعریف مورد نیاز

تعریف داده:

از نظر ساختاری داده عبارت است از مقادیر صفات خاصه انواع موجودیت ها.

نوع موجودیت:

مفهوم کلی موجودیت ،شیء یا فردی که در مورد آن می خواهیم اطلاع حاصل کنیم.

صفت خاصه:

ویژگی جداساز یک نوع موجودیت از نوع دیگر.

تعیین مجموعه موجودیت های یک محیط و نیز مجموعه صفات خاصه هرنوع موجودیت بستهبع وضع و نوع سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی می تواند به طور پویا و یا به صورت ایستا صورت گیرد.

تعریف اطلاع:

اطلاع از داده حاصل می شود و در حل مسایل به کابه کار می رود و داده نمایش اطلاعات است.

موجودیت های هر محیط عملیاتی با یکدیگر ارتباطی دارند. این ارتباطات از نقش عملکردی که هر موجودیت در محیط عملیاتی ایفا می کند،با توجه به نسبتی که با سایرموجودیت ها دارد، مشخص می شود. بازشناسی ارتباطات اساسی و پاسخگوی نیاز های اطلاعاتی کاربران از وظایف طراح بانک است.

بانک اطلاعاتی:

مجموعه ای است از داده های ذخیره شده به صورت مجتمع و مبتنی بر یک ساختار تعریف شده به طور صوری، با حداقل افزونگی، تحت کنترل متمرکز، مورد استفاده یک یا چند کاربر،به طور اشتراکی و همزمان.

برای ایجاد سیستم اتوماتیزه ذخیره و بازیابی، به طور کلی دو روش وجود دارد:

1-مشی بانکی

2-مشی غیر بانکی (مشی کلاسیک یا مشی فایلینگ).

در مشی بانکی، هرکاربری دید خاص خود را نسبت به داده های ذخیره شده در بانک دارد. به عبارت دیگر از یک سود وحدت ذخیره سازی و از سوی دیگر تعدد کاربران را داریم. اشتراکی شدن داده ها،یکی دیگر از خصوصیات بانک اطلاعاتی است. کاربران مختلف می توانند به طور همزمان با بانک کار کنند، هر کاربری این احساس را داردکه دارای بانک خاص خود می باشد. منظور از همزمانی در اینجا همزمانی از دید کاربر است. یعنی هر کاربری، بدون ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای کاربر دیگر در هر لحظه که بخواهد می تواند از بانک استفاده کند.

همزمانی عملیات از جنبه دیگری نیز مطرح است و آن همزمانی از نظر سیستم است. یعنی فرآیندهای درون سیستمی بتوانند با همزمانی، در محیط سیستم جریان داشته باشند.  اینکه تا چه حد همزمانی فرآیند ها در درون سیستم امکان پذیر است، بستگی به نحوه طراحی سیستم مدیریت بانک و الگوریتم های عملیاتی آن از یکسو و تعریف ساختار ذخیره سازی.

1-2) چرا بانکهای اطلاعاتی ؟

 

هر سازمانی که بتواند به اطلاعات جامع تر، صحیح تر ،کامل تر، دقیقتر، با صرف هزینه کمتر  و در اسرع وقت دستیابی  داشته باشد به عبارت دیگر ازاطلاعات بهتر و بیشتر استفاده کند، در اهدافش موفق تر خواهد بود.

ذخیره سازی داده ها در بانک بصورت مجتمع بدین معنی است که کل داده های عملیاتی محیط مورد نظر کابران مختلف، در کادر یک ساختار مشخص، بصورت یک جا ذخیره شده باشند.

در یک محیط عملیاتی کاربران مختلفی وجود دارند که هر یک نیازهای اطلاعاتی مشخصی

دارند که لزوما با نیازهای اطلاعاتی دیگر کاربران همسانی ندارند. این نیازهای اطلاعاتی ناظرند برتعدادی نوع موجودیت ازمحیط عملیاتی .

ممکن است داده های مربوط به یک نوع موجودیت مورد نیاز چند کاربر باشند .اگر هر کاربری آن گونه که در محیطهای غیر بانکی رایج است، داده های خود را، در فایلهای خاص خود. ذخیره کند، یک فقره اطلاع،در مورد یک نوع موجودیت از محیط عملیاتی ممکن است چندین بار

تکرار شده و حجم بالایی از افزونگی پدید آید.

در محیط بانکی به دلیل تجمع داده ها در کادر در یک ساختار مشخص و وجود وحدت ذخیره سازی داده های مربوط به موجودیت های محیط ،پدیده افزونگی وجود نخواهد داشت.

نیز نحوه ی عملکرد سیستم عاملی که خود سیستم مدیریت بانک در محیط آن، به مثابه یک برنامه کاربردی ، اجرا می شودو نیز به معماری کامپیوتر و قابلیتهای آن.

از عناصر اصلی محیط بانکی نرم افزار سیتمی خاص بانک است که نرم افزاری موسوم به سیستم مدیریت بانک اطلاعات (DBMS)DATA BASE MANAGMENT SYSTEM.

نرم افزاری است که مدیریت بانک اطلاعاتی را عهده دار است. مثل هر سیتم دیگر، مجموعه ایست از تعدادی واحد وهر واحد وظیفه یا وظایف مشخص در کل سیتم دارد. هر واحد بصورت یک  یا چند برنامه، پیاده  سازی می شود. می توان گفت DBMS  یک مجموعه برنامه است، نرم افزار پیچیده ای که واسط است بین کاربران امکانات سیستم کامپیوتری، سیستمی که به کاربران امکان می دهد عملیات مورد نظرشان را انجام دهند، یعنی تعریف داده ها، بازیابی داده ها و ذخیره سازی آنها وبرای این منظور به امکان می دهد تا به بانک دستیابی داشته باشند.

اینکه سیستم مدیرت بانک چگونه درخواستهای کاربران را عملی می سازد، بستگی به نوع آن دارد. هر سیستمی روند عملیاتی درونی خاص خود را دارد. به طور خلاصه نحوه عمل به صورت زیر است:

    دریافت درخواست کاربر
    بررسی و تحلیل دریافت.

- بررسی شمای خارجی کاربر، نحوه تبدیل دید خارجی به ادراکی، شمای ادراکی، نحوه تبدیل دید ادراکی به داخلی، وحدت ذخیره سازی و عدم افزونگی از یکسو و به کارگیری استراژی بهینه دستیابی به داده از سوی دیگر، امکان می دهند تا ضمن کاهش مصرف حافظه، عملیات مورد نظر کاربران با کارایی بالایی، توسط سیستم مدیریت بانک انجام پذیرد.

ساختارهای داده ای رایج برای ایجاد سیستم بانک اطلاعاتی عبارتند از:

    مدل رابطه ای
    مدل سلسله مراتب
    مدل شبکه ای                                                                           



   دانلود کامل مقاله بانک های اطلاعاتی


 

دانلود گزارش کارآموزی گرایش نرم افزار کامپیوتر

عنوان :


 گزارش کارآموزی گرایش نرم افزار کامپیوتر



 

امروزه با پیشرفت و توسعه انفورماتیک و علوم کامپیوتر در کلیه زمینه‌ها , این رشته به عنوان جزء لاینفکی از کلیه علوم در آمده و کاربرد آن هر روز در جامعه بیشتر احساس می گردد.استفاده و بکار گیری کامپیوتر در تمامی علوم و رشته‌ها همه گویای نقش واقعی این پدیده می باشد.

فهرست مطالب

فصل اول : گروه فن آوا    15
1-1- معرفی گروه فن آوا:    15
1-1-1-  شرکت توسعه سازه پای:    17
1-1-2-  شرکت فن آوا کارت:    18
1-1-3-  شرکت ارتباطات فن آوا :    19
1-1-4-  شرکت ارتباطات کوه نور:    19
1-1-5-  شرکت داده سامانه فن آوا:    20
1-1-6-  شرکت گسترش صنایع  فن آوا:    22
1-1-7 -  شرکت مشاوره فن آوا:    23
1-1-8-  شرکت فن آوا موج:    23
1-1-9-  شرکت داده پردازی فن آوا:    25
1-1-10- شرکت فن آوا ماهواره (س‌هامی خاص):    28
1-1-11- شرکت فن آوا سیستم (س‌هامی خاص):    28
1-2- سرویس‌های گروه فن آوا:    29
1-2-1- سرویس V-Sat گروه فن آوا:    29
1-2-2- سرویس(ISP)   Internet Service Provider گروه فن آوا:    31
1-2-3- سرویس Internet Data Center (IDC) گروه فن آوا:    32
1-2-4- سرویس پرداخت الکترونیک گروه فن آوا:    33
1-2-5- سرویس پهنای باند گروه فن آوا:    34
1-2-6- سرویس تلفن ثابت گروه فن آوا:    34
1-3- جریان کار شرکت داده پردازی فن آوا:    34
فصل دوم : خانواده XDSL    36
2-1- تکنولوژی DSL :    36
2-1-1- چگونگی عملکرد تکنولوژی DSL :    37
2-1-2- تجهیزات DSL :    39
2-2- معرفی تکنیک : ADSL    40
2-2-1-  مدولاسیون‌های سیستم ADSL :    41
2-2-1-1- روش CAP :    42
2-2-1-2 - روش DMT :    42
2-3- معرفی تکنیک VDSL :    43
2-3-1- سرعت VDSL :    44
2-3-2- تجهیزات VDSL :    44
2-3-3- آینده VDSL :    45
2-4- نصب مودم ADSL :    47
2-4-1- نصب تجهیزات :    47
2-4-2- شکل شماتیک نصب تجهیزات :    48
2-4-3- تست اولیه :    49
2-4-4- نصب راه انداز (Driver) مربوط به مودم :    49
2-4-5- نحوه ساختن ADSL Connection و تنظیمات مربوطه در WinXP :    52
2-5- چک لیست مشکلات رایج کاربران:    62
2-5-1- تست کردن POWER :    62
2-5-2- تست کردنDSL  Link  :    62
2-5-3- تست کردن USB یا Ethernet :    64
2-5-4- چک کردن تنظیمات PPPoE :    65
2-5-5- چک کردن تنظیمات TCP/IP :    65
2-5-6- تست DNS :    69
2-5-7- تنظیمات Browser :    70
2-5-8- تست و تحویل کیفیت خط :    71
فصل سوم :PPPOE    73
3-1- تاریخچه PPPOE ( History of PPP over Ethernet ):    75
3-2 - مختصری از مزایای استفاده از پروتکل PPPOE :    75
فصل چهارم : مشخصات کلی سیستم ATM    80
4-1- فرمت هدر سلول ATM :    80
4-2- اجزاء هدر سلول ATM :    81
4-3- ساختار مدل ATM :    82
4-4- لایه‌های تنظیم ATM :    84
فصل پنجم : پروتکل TCP/IP    87
5-1- معرفی پروتکل TCP/IP:    87
5-2- لایه‌های پروتکل TCP/IP:    88
5-2-1- لایه Application :    89
5-2-2- لایه Transport :    90
5-2-3- لایه اینترنت :    90
5-2-4- لایه Network Interface :    91
5-3- مشخص نمودن برنامه‌ها:    91
5-4- آدرس IP :    92
5-5- پورت TCP/UDP  :    92
5-6- سوکت ( Socket ):    93
5-7- پروتکل‌های اساسی TCP/IP :    93
5-8- پروتکل TCP : لایه Transport    93
5-9- پروتکل UDP : لایه Transport    94
5-10- پروتکل IP : لایه Internet    95
5-11- پروتکل ICMP : لایه Internet    96
5-12- پروتکل IGMP : لایه Internet    97
5-13- پروتکل ARP : لایه Internet    97
فصل ششم : خطوط E1    99
فصل هفتم : روتر و نقش آن در شبکه‌های WAN    102
فصل هشتم : افزایش دهنده سرعت اینترنت Telezoo ( Speedy )    108
8-1- Speedy چگونه کار می کند؟    108
8-2- استفاده از Speedy چگونه است ؟    109
8-3- حداقل امکانات برای اجرای Speedy چیست ؟    109
8-4- Speedy با چه سیستم اتصال به اینترنت کار می کند و آیا جایگزین ISP است ؟    111
8-5- آیا می توان به طور هم زمان از خطوط تلفن Speedy استفاده کرد؟    111
8-6- آیا   Speedyدر هر کشور قابل استفاده است ؟    111
8-7- آیا می توان را به همراه تلفن همراه استفاده کرد ؟    111
8-8- آیا Speedy سرعتE-Mail  را نیز بالا می برد ؟    112
8-9-  آیا Speedy قابلیت استفاده بر روی بیش از یک کامپیوتر را دارد؟    112
8-10- چگونگی ارائه خدماتADSL شرکت فن آوا در شهرستان‌ها:    112
فصل نهم : HTML    114
9-1- شکل کلی دستورات HTML :    114
9-1-1- تعیین تیتر‌ها وپاراگراف بندی:    115
9-1-2- تعیین نوع متن،توضیحات وخط افقی:    115
9-1-3- ایجاد پیوند و انتقال تصویر صفحه وب :    116
9-2- لیست‌ها درHTML  :    117
9-2-1- لیست مرتب :    117
9-2-2- لیست‌های نامرتب:    118
9-2-3- لیست‌های تعریفی:    119
9-3- تعریف جدول:    120
9-3-1- صفات rowspan و colspan :    121
9-3-2- جدول و صفحه آرایی :    121
9-4- فرم‌ها و پرسش نامه‌ها:    122
9-4-1- ایجاد پرسش نامه در صفحه وب با HTML :    122
9-4-2- دستور <form> :    123
9-4-3- صفت action :    124
9-4-4- صفت method :    124
9-4-5- نحوه کاربرد form:    125
9-4-6- کنترل‌های فرم:    126
9-4-7- کنترل‌های متنی:    126
9-4-8- فیلد رمز در form:    127
9-4-9- فیلد متنی چند خطی:    128
9-4-10- منو‌ها باز شونده :    128
9-4-11- لیست لغزنده:    129
9-4-12- کادر‌های کنترلی :    130
9-4-13- دکمه‌های رادیویی:    130
9-4-14- دکمه‌های Reset و Submit :    131
9-4-15- استفاده از دکمه‌های تصویری به جای submit :    131
9-5- ادامه مراحل کارآموزی :    132
فهرست مآخذ    134

 
فهرست جداول

جدول 2-1- مقایسه تکنیک‌های مختلف DSL      46

 


 
فهرست اشکال

شکل 2-1- تجهیزات داخل Rack     40
شکل 2-2- متعلقات جعبه مودم     47
شکل 2-3- اتصال مودم ازطریق کابل USB    48
شکل 2-4- اتصال مودم از طریق کابل شبکه    49
شکل 2-5- مرحله اول نصب درایور مودم     50
شکل 2-6- مرحله دوم نصب درایور مودم     50
شکل 2-7- مرحله سوم نصب درایور مودم     51
شکل 2- 8- مرحله چهارم نصب درایور مودم     51
شکل 2- 9- مرحله اول ساخت ADSL Connection    52
شکل 2-10- مرحله دوم ساخت ADSL Connection      53
شکل 2-11- مرحله سوم ساخت ADSL Connection    53
شکل 2-12- مرحله چهارم ساخت ADSL Connection    54
شکل 2-13- مرحله پنجم ساخت ADSL Connection    55
شکل 2-14- مرحله ششم ساخت ADSL Connection    55
شکل 2-15- مرحله هفتم ساخت ADSL Connection    56
شکل 2-16- مرحله هشتم ساخت ADSL Connection    57
شکل 2-17- مرحله نهم ساخت ADSL Connection    58
شکل 2-18- مرحله دهم ساخت ADSL Connection    58
شکل 2-19- مرحله یازدهم ساخت ADSL Connection    59
شکل 2-20- مرحله دوازدهم ساخت ADSL Connection    60
شکل 2-21- مرحله سیزدهم ساخت ADSL Connection    61
شکل 2-22- مرحله چهاردهم ساخت ADSL Connection    61
شکل 3-1- Password Autthentication Protocol     77
شکل 3-2- Phas Sequence      78
شکل 3-3- ساختار فیزیکی     79
شکل 4-1- مقایسه فرمت UNI , NNI     81
شکل 5-1- لایه‌های پروتکل TCP/IP     89
شکل 5-2- نحوه تمایز دو برنامه درTCP/IP    92
شکل 5-3- لایه Transport     94
شکل 5-4- پروتکل ICMP : لایه Internet     96
شکل 5-5- الف) پروتکلICMP :لایه Internet ب)پروتکلARP  لایهInternet     98
شکل 7-1- نمایی از اتاق کانکس واقع درمرکزمخابرات    105
شکل 7-2- طرح شماتیک نصب تجهیزات پروژهPAP فن آوا    105
شکل 7-3- ساختار بلوکی سمت Dslam    106
شکل 7-4- ساختار بلوکی سمت User    107

چکیده
همانگونه که می دانیم کارآموزی نقطه شروعی است برای آماده شدن جهت ورود به بازار کار،و استفاده بهینه از این فرصت مناسب برای کلیه دانشجویان علاقمند به اشتغال در جامعه بسیار سودمند ومفید می باشد.
گزارش در دست حاصل یک ماه و نیم کارآموزی درشرکت داده پردازی فن آوامی باشد که حاوی سرفصل‌های مورد آموزش و استفاده در این واحد می باشد،که در نه بخش ارائه شده است.
بخش اول به معرفی گروه فن آوا که یکی از بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری مهم کشور می باشد اختصاص دارد.
بخش دوم به معرفی خانواده XDSL ومقایسه تکنیک‌های DSL وهمچنین نحوه نصب مودمADSL  وچک لیست رفع مشکلات احتمالی پرداخته است.
بخش سوم حاوی مطالبی راجع به پروتکل PPPOE می باشد که بعد از معرفی این پروتکل مختصری از مزایای آن ذکر شده است.
دربخش چهارم مشخصات کلی سیستم ATM ازجمله فرمت هدرسلول،اجزاءهدرسلول وساختارولایه تنظیم آن آورده شده است.
بخش پنجم شرح کاملی از پروتکل TCP/IP  راشامل می شود.
دربخش ششم خطوطE1 ،دلایل استفاده،وتکنیک دیجیتالی کهE1 برای انتقال Voice و Data استفاده می‌کند توضیح داده شده است.
فصل هفتم به نقش روتر درشبکه‌های WAN اشاره می کند.
فصل هشتم افزایش دهنده سرعت Telezoo رامعرفی می کند.
ونهایتادربخش نهم به مباحثی از HTML ودستورات آن اختصاص یافته است.
 
پیشگفتار
امروزه با پیشرفت و توسعه انفورماتیک و علوم کامپیوتر در کلیه زمینه‌ها , این رشته به عنوان جزء لاینفکی از کلیه علوم در آمده و کاربرد آن هر روز در جامعه بیشتر احساس می گردد.استفاده و بکار گیری کامپیوتر در تمامی علوم و رشته‌ها همه گویای نقش واقعی این پدیده می باشد.
از جمله مزایای علم کامپیوتر به وجود آمدن اینترنت می باشد که منبعی جامع برای پاسخگویی به نیاز‌ها درتمام علوم می باشد.
در این بین سرعت دستیابی به آن یکی نیاز‌هایی است که هرروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی راه‌های جدیدی برای بالابردن آن یافت می شود. یکی از این راه‌های موفق تکنولوژی ADSL می‌باشد که بر اساس سیم بندی تلفن‌ها و بلااستفاده بودن بیش ازنیمی از پهنای این سیم می باشد، به این صورت که اطلاعات روی این بخش بلا استفاده ردوبدل شوند بدون اینکه به بخش انتقال صدا صدمه ای برسانند.
درشرکت داده پردازی فن آوا با استفاده ازابزار‌ها و پروتکل‌های خاص این تکنولوژی، خطوط ADSL  به مشتریان عرضه می شد،که درطی کارآموزی ما بااین تکنولوژی به طورکامل آشنا شدیم.درپایان اززحمات استادمحترم شاهرخی که درطول دوره راهنمای مابودند

 

فصل اول : گروه فن آوا
1-1- معرفی گروه فن آوا:
گروه فن آوا در اواخر سا ل 1381 با دف توسعه پایدار صنعت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با مشارکت  شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری کشور همچون:
   - گروه بهمن
   - صندوق بازنشستگی کشور
   - سازمان تامین اجتماعی
   - بانک ملی
   - بیمه ایران
   - بیمه مرکزی
   - بانک مسکن
   - خوارزمی
   - بیمه دانا
با سرمایه 300 میلیارد ریال وبا اساس نامه موردتایید سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس شد و با موافقت سهام داران در جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در پاییز 1382 سرمایه گروه به میزان 2500 میلیارد ریال  افزایش ودر اختیار هیات مدیره گروه فن آوا قرار گرفت،گروه فن آوا در دو حوزه فن آوری اطلاعات و فن آوری ارتباطات، کسب وکاربر‌های خود را تعریف نموده است که عبارتند از:
•    حوزه فن آوری  اطلاعات
-  مراکز IT همچون مرکز خدمات داده اینترنتی IDC
- کاربرد‌های سازمانی IT
- سرویس‌های عمومی IT
•    حوزه فن آوری ارتباطات
     - سرویس‌های الکترونیکی
     - شبکه‌های ارتباطاتی
   -  مدیریت شبکه
   -  سرویس‌های ارتباطاتی
گروه فن آوا به عنوان شرکت هلدینگ تخصصی وسرمایه گذار در زمینه ITC  مسئولیت  خطیری چون برنامه ریزی،سیاست گذاری وهدایت،توسعه کسب وکار،نظارت وکنترل رابرعهده دارد  و امور اجرائی را به شرکت‌های تخصصی تشکیل یافته تحت پوشش خود با جذب نیرو‌های متخصص وکارآمد واگذار نموده است.
خدمات گروه فن آوا عبارتند از:
     -  سرمایه گذاری در پروژه‌های کلان ITC کشور  
     -  بستر سازی لازم برای استفاده از تکنولوژی
        برتر ICT
     -  زمینه ساز انتقال دانش فنی شرکت‌های برتر
        ج‌هانی در زمینه ITC
     -  پشتیبانی از طرح‌های منجر به کسب وکار
       اقتصادی وتوسعه محورمتخصصین و نخبگان صنعت ITC
     -  همکاری در جهت تقویت وتوسعه کسب وکار‌های
        ایجاد شده از سوی کار آفرینان و متخصصین
         صنعت ITC  
1-1-1-  شرکت توسعه سازه پای:
 شرکت توسعه سازه پای از شرکت‌های همکار گروه فن آوا است که با هدف گسترش صنعت ITC وایجاد Backbone  ماهواره ای، در داخل وخاج از کشور در سال 82 به صورت س‌هامی عام به ثبت رسیده است و پس از آغاز فعالیت در سال 83 موفق به دریافت پروانه خدمات انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره  ای از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای فعالیت‌های خود گردیده است.
توسعه سازه پای به منظور گسترش وارتقای کیفیت فعالیت‌ها و سرویس‌های خود در سطح استاندارد‌های بین المللی به عضویت مجمع ج‌هانی vsat درآمده است و از سوی دیگر در داخل کشور نیز عضو شورای عالی انفورماتیک و انجمن ارتباطات ماهواره ای کشور است.
شرکت توسعه سازه پای به عنوان شرکت ایرانی فعال درصدد ارائه خدمات درزمینه vsat منطبق با استاندارد‌های ج‌هانی کیفیت و با هدف پوشش دادن منطقه خاور میانه و ارائه سرویس به کلیه مشترکین در این منطقه با ایجاد( HUB ) اختصاصی می باشد. ازسرویس‌های قابل ارائه این شرکت می توان به :
     -  انتقال داده از طریق ارتباط ماهواره ای
     -  سرویس رد یابی Online
     -  سرویس آموزش از راه دور
     -  ایجاد شبکه‌های اختصاصی
اشاره کرد.

 

 

 

 


دانلود کامل گزارش کارآموزی گرایش نرم افزار کامپیوتر


 

دانلود گزارش کارآموزی مهندسی پزشکی



عنوان :

 گزارش کارآموزی مهندسی پزشکی 



نقش مهندسان پزشکی در آموزشت تجهیزات پزشکی به کارکنان
آمار نشان می‎دهد که بیش ازی 50% از کار افتادگی ها یا خرابی ها در اثرروش های عمل ضعیف رخ می دهند. از طرفی دیگر بیش از 95% از مواردی که درباره اسیب های جدی تجهیزات پزشکی مشاهده شده است مربوط به عدم آشنایی فرد با دستگاه است.

 

                                                                                        چکیده مطالب:
بشر از ابتدا تا کنون همواره به دنبال دست یابی به روشهایی جهت تسهیل امورزندگی برای خود بوده است. دراین راه تلاشهای کرده و گاه با شکست و گاه با موفقیت روبرو شده است اما موردی که پژوهندگان واقعی و منقی اعلم انجام می دهند این است که از شکست ها درس گرفته و تجارب خودرا در تلاشهای آینده به کار می بندند بر علم اندوزی استفاده از تجارب هم ما را در انجام امور یاری می‎کند.
حال چه بهتر است که به جای آن که منتظر شکست هایمان شویم تا از آن درس بگیریم، بیاییم و با علم دوزی تجارب دیگران را برای خود بکار بگیریم و بدینوسیله شکست دیگران پل موفقیت ما بشود.
هدف دوره مای انیفیپینی کارآموزی علاوه بر علم اندوزی کاربردی و عملی، آشنایی با تجربه ها و شکست های دیگران است تا با تفکر درست و عملی، بتوانیم آن ها را شناخته و بکار بسته و به موفقیت دست یابیم.
باشد که ما هم با تلاش و کار زیاد بتوانیم به تجاربی دست یابیم که در خدمت  دیگران بعد از ما قرار گیرد و در جهت کل پیشرفت علم  و علوم میهنمان گام برداریم.
برای بررسی کارآموزی مهندس پزشکی و تاریخچه مهندسی پزشکی ، بد نیتس که ابتدا نقش مهندسان پزشکی در بیمارستان اشاره شود.
بررسی نقش مهندس پزشک در بیمارستانها
{{این پژوهش با بررسی نقش مهندس پزشکی در بیمارستانها و با روش مطالعه پیمایشی میدانی انجام شده و از آنجایی که پژوهشی کتابخانه ای میدانی بوده جامعه آماری و نمونه آماری نداشته است ولی نتایج بدست آمده نشان دهنده تأثیر استفاده از کارشناس مهندس پزشکی در مراکز درمانی است.}}
نظام پزشکی بر مبنای روال سنتی خود تمایل ندارد که شخصی را به صرف اینه عنوان مهندس پزشکی یا کلینیکی و یا تجاری در حرفه ای غیر از پزشکی دارد به عضویت قبول کند اما آنها این واقعیت را که روز به روز آشکارتر می‎شود باید در نظر بگیرند که استفاده از ابزار پزشکی مستلزم داشتن قابلیت های لازم درحفظ، استفاده، تعمیر و تنظیم آنها است، در غیر اینصورت سرمایه و فرصت های تلف شده و مبالغ هنگفتی برای خرید ابزار پزشکی صرف شده است.
وجود انبوه دستگاه های بلا استفاده مازاد و یا اسقاط در انبارهای بیمارستانی و عدم توجه به آنها جای سئوال بسیار دارد. ذکر این مسئله ضروری است که هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات درمانی بسیار هنگفت است و در برخی موارد ده برابر هزینه تأمین نیروی انسانی جهت تغذیه و خدمات غیردرمانی بیمارستانی است.
علاوه بر موضوع تعمیر دستگاه ها و تجهیزات پزشکی، مساله درجه بندی و تنظیم صحیح این وسایل و گرفتن پاسخ درست و مطلوب تشخیصی از آنها از موضوعاتی است که غفلت از آن موجب می‎شود خطرات متعددی متوجه بیمار شده و درمان در جهت صحیح و مطلوب انجام نگیرد. در مواردی بیماری شدت یابد یا حتی بیمار از دست برود.
مرکزیت واحد مهندسی پزشکی در بیمارستان جهت نظارت بر کلیه امور مرتبط با تجهیزات از جمله مواردی است که اکثر افراد را به عنوان راهکاری جهت حل مشکلات از جمله انبارداری و انبار اسقاط در نظر می گیرند.
تاریخچه مهندس پزشکی در ایران و جهان
قدمت رشته مهندسی پزشکی در ایران در دوره تحصیلات تکمیل به حدود پاندزه سال و در دوره کارشناسی به حدود شش سال می رسد. البته تاسیس دوره کارشناسی  مهندسی پزشکی در خارج از کشور به حدود سی سال می رسد.
مصرفی رشته مهندسی پزشکی
شاخه ای از دانش کاربردی است و باطل و درک مسائل زیست شناسی و پزشکی و با متدها و روش هایی سروکار دارد که از دانش و تکنولوژی به دست آمده اند. در این رشته تغییرات دائمی و پیدایش زمینه های جدید جهت پیشرفت سریع در تکنولوژی وجود دارد. بعضی از بهترین زمینه های تخصصی در رشته مهندسی پزشکی عبارتند از:
1)    ابزار دقیق پزشکی
2)    پیومتریال
3)    بیومکانیک
4)    بیوالکتریک
5)    مهندسی سلول، بافت و ژنتیک
6)    مهندسی کلینیکی
7)    تصویر برداری پزشکی
8)    جراحی اورتوپدی
9)    مهندسی توانبخشی
10) سیستم های فیزیولوژی
تاریخچه مهندسی پزشکی
مهندسی پزشکی از انقلاب تکنولوژی در دهه 1950 ریشه گرفت . با شروع دهه هفتاد یک عرصه مهم دیگر برای فعالیت مهندسان پزشکی شروع به شکل گرفتن کرد که برای حل مشکلات فنی وارد صفحه جامعه پزشکی شدند تا به عنوان اعضایی از تیم درمانی در فعالیت های مداوم بیمارستان ها و کلینیک ها شرکت جویند.
از این رو تربیت و استخدام مهندسان پزشکی تبدیل به یک ضرورت شده است نه تنها به این دلیل که آنها می‎توانند موقعیتی را فراهم کنند که به دانش ما در مورد سیستم های زنده بیفزاید، بلکه به این دلیل که آنها تبدیل دانش به علم را سرعت می بخشند.
محل کار مهندسی پزشکی
فرصت های شغلی مهندسان پزشکی عبارتند از:
1)    بیمارستان ها
2)    شرکت های داروسازی
3)    کارخانه تجهیزات جراحی / پزشکی / آزمایشگاهی
4)    دانشگاهی
5)    تحقیق در زمینه های مختلف
شرح وظایف مهندسی پزشکی در بیمارستان ها
1)    تهیه شناسنامه برای کلیه تجهیزات که در این شناسنامه نوع دستگاه کمپانی سازنده، نمایندگی مربوطه، تاریخ ورود و خروج دستگاه تعمیرات انجام شده ، تست های روتین، دستور العمل های نگهداری پیشگیرانه (PM)، کالیبراسیون دستگاه ، نام بخشی که دستگاه در آنجا فعال است و … باید ذکر شود.
2)    نظارت کامل و کافی برعملکرد صحیح سیستم ها (و استفاده از تمام قابلیت ها)
3)    آموزش اوپراتوری صحیح تجهیزات پرسنل
4)    نگهداری صحیح تجهیزات از نظر عملکرد
5)    نظارت بر نحوه خدمات دهی شرکت ها
6)    عقد قراردادهای سرویس و نگهداری با شرکت ملی مربوطه و نظارت بر حسن عملکرد آنها
7)    تعمیرات جزئی دستگاه ها
8)    خرید تجهیزات پزشکی
نقش مهندس پزشکی درخرید تجهیزات پزشکی :
فرآیند خرید تجهیزات پزشکی تابع کیفیت کالا ، قیمت، رضایت کاربر،  رضایت مصرف کننده نهایی، کمپنای سازنده، شرکت توزیع کننده و خدمات پس از فروش و … است، در نتیجه باید با آگاهی و شناخت انجام شود ولی اغلب پرسنل بیمارستانی با شکل طراحی و دیدگاه تخصص وسایل تجهیزات آشنایی دارند بنابراین خرید تجهیزات یکی از مهم ترین کارهای یک مهندس پزشکی است.
نقش مهندسی پزشکی در تهیه شناسنامه تجهیزات پزشکی
شناسنامه تجهیزات شامل تمامی اطلاعات مربوط به دستگاه است که برای نگهداری و تعمیر، کالیبراسیون و تجهیزات پزشکی لازم بوده و این کار در صورت وجود یک مهندس پزشکی با دقت تمام و اصولی انجام می‎گیرد .
نقش مهندسی پزشکی در تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی
در صورت وجود مهندسان پزشکی که اشرافی بر نظام نگهداری و تعمیرات دارند و از بروز مشکلات جلوگیری شده و شعار پیشگیری ارزان تر از درمان است عمل گشته و به دنبال آن کاهش هزینه ها صورت می‎گیرد.

 


  دانلود کامل گزارش کارآموزی مهندسی پزشکی 


دانلود گزارش کارآموزی شرکت مینو



عنوان :

گزارش کارآموزی شرکت مینو 



 

مقدمه
شرکت صنعتی مینو یک شرکت تولید کننده محصولات غذایی می باشد که از قدمت طولانی بر خوردار است . این شرکت در ابتدا تاسیس خود محصولات کمی را تولید می کند . اما به مرور زمان محصولات ایت شرکت افزایش یافته و در حال حاضر بیش از ده نوع محصول متنوع را تولید و عرضه می کند . اینجانب به دلیل رشته تحصیلی در چار قسمت شرکت کارآموزی خود را گذراندم . ابتدا در تاسیسات برق در قسمت سیم پیچی قسمت الکترونیک و بالاخره در قسمت بسته بندی بیسکویت .

 

فهرست مطالب

 

 

مقدمه                                                                                                 1

قسمت تاسیسات برق                                                                      2

قسمت سیم پیچی                                                                             4

گزارش فعالیتهای انجام شده در قسمت تاسیسات برق             5

قسمت بسته بندی بیسکویت                                                         13

کنتاکتور                                                                                          14

مزایای استفاده از کنتاکتورها نسبت به کلیدهای صنعتی        16

اجزای تشکیل دهنده یک کنتاکتور                                              17

جریانهاتی نامی کنتاکتور                                                            18

جریان هفتگی                                                                               19

ولتاژهای نامی کنتاکتور                                                            20

ولتاژ تغذیه بوبین                                                                      21

قدرت قطع کنتاکتور                                                                    23

قطع کننده حرارتی                                                                      24

اصول کلی طراحی مدارهای فرمان                                         29

 

ابتدا به عمده فعالیتهای قسمت های  یاد شده می پردازم :
1-    قسمت تاسیسات برق :
قسمت تاسیسات برق یکی از قسمت های مهم و در عین حال ضروری برای هر شرکتی می باشد . افراد مشغول در تاسیسات همگی باید دارای دیپلم و یا فوق دیپلم برق باشند . مهم ترین کار این افراد بازرسی از پست های فشار قوی و بازدید از چاههای عمیق می باشد . به این صورت که هرروز در شیفت صبح و شب باید از پست های فشار قوی قسمتهای مختلف بسته بندی مواد غذایی بازدید کرده و آمپرهای مصرفی آنها را یادداشت کرده و به اطلاع سرپرست می رسانند .
 در صورتی که هر قسمتی آمپری بیشتری و یا کمتر مصرف کند باید آزمایشات لازم را انجام دهند . بازدید از چاههای عمیق نیز به همان صورت عمل می کنند و آمپر مصرفی را یادداشت می کنند .
از دیگر فعالیتهای این قسمت می توان به کارهای خدماتی برق شامل کابل کشی کارگاهها  ، نصب کولر ، تعویض موتورهای برق ، سیم کشی ساختمانها ، تعویض لامپ و ... اشاره کرد .
 در واقع این قسمت یکی از قسمت هایی می باشد که باید در 24 ساعت شبانه روز همیشه در خدمت باشند تا اگر در اثر اتصال کوتاه و یا مشکلی دیگر قسمتی دچار مشکل شدند سریعاً آن مشکل را برطرف کنند .

 

2-    قسمت سیم پیچی :
این قسمت عهده دار مسئولیت و نگهداری موتورهای سوخته را دارد . در این قسمت همه نوع موتور از قبیل موتورهای کولر ، موتورهای نوارهای بسته بندی و انواع موتورهای دیگر سیم پیچی  تحویل داه می شود .
3-    واحد الکترونیک :
در این واحد خدمات الکترونیکی ارائه می شود . مانند تعمیر کنتاکتور ها ، تعمیر میکروسوئیچها ، رله ها و بی متال ها .
4-    قسمت بسته بندی بیسکویت :
این قسمت نیاز چندانی به نگهداری از تاسیسات برقی ندارد و کارکنان برق این قسمت بیشتر نقش نظارتی دارند تا خدماتی .
گزارش فعالیتهای انجام شده در قسمت تاسیسات برق :
اینجانب بنا به اقتضای رشته تحصیلی خود بیشتر اوقات کارآموزی خود را در این قسمت گذراندم که به اختصار توضیح می دهم .
در این واحد صبحها به همراه تنی چند از کارکنان به بازدید از پستهای فشار قوی برق رفته و پس از بازدید و سرکشی از آنها و برداشتن اطلاعات لازم به چاه عمیق رفته و عملیات لازم را انجام می دادیم . در این قسمت پس از رفتن به تونلهای زیر زمینی که محل لوله کشی آب از چاه به قسمتهای مختلف بود . به بازدید از آمپرهای و ولتمتر ها مشغول شده و یادداشت همای لازم را برداشته و به طرف قسمت روانه می شدیم . بعد از این کار بر اساس تماس های گرفته شده از سایر قسمتها برای رفع عیوب به قسمت های مورد نظر می رفتیم .
 



دانلود کامل گزارش کارآموزی شرکت مینو 


دانلود گزارش کارآموزی دفترخانه ثبت اسناد رسمی

عنوان :


 دانلود گزارش کارآموزی دفترخانه ثبت اسناد رسمی  



 

در این گزارش کار ، به بررسی امکانات و تجهیزات انسانی و جسمی دفترخانه و مکان و نیز شرح وظایف آنها و نوع همکاری متعاملین با یکدیگر ( سردفتر و دفتریار و متعاملین و اصحاب دیگر ، مترجمین ) و همچنین تخلفات و جرایم احتمالی آنها و نهادهای تقریا مشابه ( البته این شباهت راباید در سطحی بسیار پایین قرار داد.) و همچنین بررسی دفاتر دفترخانه ها و انواع آنها ، شرح برخی معاملات ( منقول یا غیر منقول گواهی های امضاء و ثبت آنها و حق التحریر و حق الثبت ها و مقررات حاکم بر دفترخانه ها پرداخته شده و به شرح در آمده است . و خلاصه ای کلی از مباحث در بخش نتیجه گیری و در آخر نمونه ای از فرم های مربوطه قرار داده شده است.

فهرست مطالب
 
فصل اول:    4
مقدمه:    4
معرفی محل کارآموزی، امکانات و تجهیزات آن:    4
امکانات و تجهیزات دفترخانه اسناد رسمی:    5
خلاصه ا ی از این گزارش کارتکمیلی:    5
فصل دوم:    6
هدف از تاسیس دفترخانه و معرفی تشکیلات آن:    6
ثبت سند، راه رهایی از کلاهبرداری:    6
بنگاه های معاملاتی و معاملات آنها:    9
چگونگی انجام معاملات در بنگاه های مشاورین املاک:    9
نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک:    9
الف) نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با نوع عملکرد فروشنده:    9
ب) نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران دسته اول از خریداران    10
دفترخانه‌ها باید دارای دفاتر ذیل‌ باشند:    11
وظایف‌ مسئولین‌ دفاتر :    12
مقررات‌مربوط‌به‌دفترخانه‌و وظایف‌سردفتران‌و دفتریاران‌:    12
مسوولان‌دفتر نسبت‌به‌سردفتران‌و دفتریاران‌و سردفتران‌ازدواج‌و طلاق موارد زیر را  باید رعایت کنند:    14
شهادت‌ اشخاص‌ ذیل‌ پذیرفته‌ نمی شود:    14
شرایط و اصول مترجمین رسمی:    15
ترجمه‌اسنادذیل‌بایدازطرف‌مترجمین‌رسمی‌یامامورین‌سیاسی‌وکنسولی‌ تصدیق‌شده‌باشد:    15
به‌متقاضیان‌با احراز شرایط‌ذیل‌پروانه‌مترجمی‌رسمی‌اعطا می‌گردد:    15
در صورت‌ارتکاب‌هریک‌از تخلفات‌ذیل‌مرتکب‌برای‌بار اول‌به‌مدت‌یک‌سال‌و بار دوم‌به‌مدت‌دو سال‌و در صورت‌تکرار برای‌همیشه‌ازمترجمی‌رسمی‌محروم‌می‌شود    16
در صورت‌ارتکاب‌هریک‌از تخلفات‌ذیل‌مرتکب‌به‌توبیخ‌کتبی‌با درج‌در پرونده‌و در صورت‌تکرار تا یک‌سال‌از مترجمی‌محروم‌می‌شود    16
اشخاص‌زیر را ‌به‌سردفتری‌دفترخانه‌اسناد رسمی‌ می توان انتخاب نمود:    17
امور مالی‌ دفترخانه استاد رسمی:    18
وجوهی‌که‌برای‌تنظیم‌و ثبت‌سند در دفاتر اسناد رسمی‌وصول‌می‌شود به‌شرح‌زیر است‌:    18
درآمد حاصل‌از حق‌ثبت‌، صاحبان‌دفتر و دفتریارها به‌ترتیب‌زیر سهم‌خواهند برد:    19
تشکیل صندق تعاون جهت بیمه وبازنشستگی و ارز کار افتادگی:    19
از تاریخ‌تصویب (قانون‌توزیع‌حق ‌التحریر دفاتر اسناد رسمی- موضوع‌ماده‌54 مصوب‌25 4 54-مصوب‌28 2 1373) درآمد حاصل‌از حق ‌التحریر دفاتر اسناد رسمی‌موضوع‌ماده‌54 قانون‌دفاتر اسناد رسمی‌مصوب ‌ 4 1354 به‌شرح‌زیر پرداخت‌خواهد شد:    20
تعرفه‌حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی در سال 1385:    20
تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی در سال 1390 :    20
تعقیب‌و مجازات‌انتظامی‌سردفتران‌و دفتریاران‌:    24
الف‌ـ دادگاه‌بدوی‌:    24
ب‌ـ دادگاه‌تجدیدنظر:    24
مجازاتهای‌انتظامی‌به‌قرار ذیل‌است‌:    25
فصل سوم:    26
تشریح روند کار و ارایه خدمات:    26
گواهی امضاء    26
گواهی امضاء اتباع و ذیل متون خارجی:    32
حق التحریر و حق الثبت در گواهی امضاء :    34
همه چیز درباره گواهی امضاء الکترونیک:    35
امضای دیجیتال چیست:    35
صدور اجرایه:    36
تنظیم اسناد انتقال اجرائی    39
روش صدور سند مالکیت المثنی:    40
روش صدور سند مالکیت بنام وراث    41
روش قبول درخواست ثبت املاک:    42
روش بازداشت سرقفلی و منافع ملک    43
روش تهیه پاسخ استعلام املاک ثبت شده به دفاتر اسناد رسمی:    44
فک رهن جزء مشاع از وثیقه    45
ثبت معاملات خودرو؛ چرا در دفترخانه؟    46
صلح نامه حسب مواد 47 و 48 قانون ثبت ، می بایستی دردفتراسنادرسمی ثبت شودتاآثارقانونی برآن بارگردد    47
نحوه تنظیم و نوشتن استشهادیه محلی    49
تسهیل نمودن تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی:    50
روش تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده    52
فصل چهارم:    53
جمع بندی و نتیجه گیری و ارایه پیشنهادات:    53
یک پیشنهاد:    57
استفاده از نرم افزار سیستم سند نویسی د ر تمامی دفترخانه ها  و انضمام این طرح به عنوان استفاده اجباری این سیستم  ، به عنوان یک بخش نامه ثبتی:    57
بخشی از فرم های که مستقیم و یا غیره مسقیم به دفترخانه ها مربوط می شوند + برخی فرم های متفرقه:    59
منابع:    70
 
 
 
خلاصه ای از این گزارش کار تکمیلی:
 
در این گزارش کار ، به بررسی امکانات و تجهیزات انسانی و جسمی دفترخانه و مکان و نیز شرح وظایف آنها و نوع همکاری متعاملین با یکدیگر ( سردفتر و دفتریار و متعاملین و اصحاب دیگر ، مترجمین ) و همچنین تخلفات و جرایم احتمالی آنها و نهادهای تقریا مشابه ( البته این شباهت راباید در سطحی بسیار پایین قرار داد.) و همچنین بررسی دفاتر دفترخانه ها و انواع آنها ، شرح برخی معاملات ( منقول یا غیر منقول گواهی های امضاء و ثبت آنها و حق التحریر و حق الثبت ها و مقررات حاکم بر دفترخانه ها پرداخته شده و به شرح در آمده است . و خلاصه ای کلی از مباحث در بخش نتیجه گیری و در آخر نمونه ای از فرم های مربوطه قرار داده شده است.
 
 
 فصل اول:
 
مقدمه:
معرفی محل کارآموزی، امکانات و تجهیزات آن:
 
خداوند قادر متعال را سپاس می گزاریم از باب نعمت ها و توانایی هایی که در درون مان قرار داده است.
این گزارش کار و گزارش تکمیلی اینجانب ... است که خدمت استاد ارجمندم آقای .. ارایه خواهم نمود.
محل کارآموزی من واقع در فولادشهر ، محله  با نام دفتر اسناد رسمی ..می باشد.
 
تاریخچه
برگی از تاریخ ثبت اسناد در ایران
با نگاهی به دفتر اسناد شیخ فضلالله نوری
پیش از تصویب قانون ثبت اسناد، یعنی در زمان پیش از مشروطه، شناسایی و تعیین حدود املاک هر کس فقط بر اساس اسناد عادی و مبایعهنامهها معلوم میشد و از این رو همیشه رایجترین دعاوی بین افراد یا حتی بین کسان عادی و دولتها، اختلاف بر سر مالکیت بود. ثبت اسناد به طریق رسمی و قانونی همراه با سایر دانشهای جدید و از جمله حقوق از اواسط دوران قاجاریه رواج و به تدریج رسمیت پیدا کرد.
در ابتدا چند آییننامه و دستورالعمل برای ثبت صادر شد، اما همانند همه پدیدههای جدید با مخالفتهایی مواجه شد، به گونهای که چون میرزاعلی خان امینالدوله صدراعظم تجدّدخواه آییننامهای به منظور قانونی کردن ثبت اسناد در دفاتر خاص صادر کرد موج مخالفتها به ویژه از سوی پارهای علما و صاحبان محاضر شرعی از گوشه و کنار برخاست. اینان رواج و رسمیت قانون ثبت را باعث کساد کار خود و بسته شدن محاضر و دفاتر شرعی میدانستند. به نظر این گروه با الزامی شدن ثبت، مردم دیگر به محضر شرعی مراجعه نکرده و دعاوی خود را از طریق محاکم عرفی حل وفصل میکردند.
دفاتری که علما در آن به انجام امور حقوقی از قبیل تنظیم اسناد و رسیدگی به دعاوی میپرداختند «دفتر شرعیات» نام داشت و در آن دفترها خلاصه هر سند درج میشد تا در صورت نیاز بعدها به آن مراجعه شود. در این گفتار نخست به دفاتر شرعیات و عملکرد آن اشاره میشود و در بخش دوّم یکی از دفاتر ثبت قدیم را که اخیراً پیدا شده و به شیخ فضلالله نوری عالم برجسته عصر مشروطه تعلق دارد معرفی میکنیم.
تنظیم و تشکیل دفتری به نام دفتر ثبت اسناد یا دفتر شرعیات بین علمای عصر قاجار و شاید پیش از آن معمول بود. بیشتر متصدیان این دفاتر که همه در زمره علمای برجسته عهد خود بودند در محضر خود به تنظیم اسناد معاملات و نگارش مبایعهنامه و سایر اسناد رایج آن عهد پرداخته و سپس خلاصه آن را در دفاتر ویژهای ثبت میکردند که بعضاً آنها را دفتر شرعیات یا دفتر رسائل نامیدهاند.
البته همه علمای مشهور در این قبیل امور وارد نمیشدند. طبعاً اشتغال به این کارها تا حدّی زبان مردم عادی را به انتقاد از اینان باز میکرد.
در کتاب نوادرالامیر ـ که مجموعهای از داستانهای رایج در باب خدمات و کارهای میرزاتقی خان امیرکبیر به سبک داستانسرایی است ـ حکایتی راجع به امام جمعه وقت تهران نقل شده است که بر اساس آن یکی از تجّار سرشناس تهران خود را ورشکسته اعلام و امام جمعه حکم آن را تایید و تنفیذ کرد و به این ترتیب گروهی از طلبکاران او از دریافت طلب خود محروم مانده و شکایت به امیر بردند. امیر دفاتر و اسناد تاجر موصوف را وارسی و شخصاً ثابت کرد که تقلّبی صورت گرفته و حکم ورشکستگی بازرگان غیر مستند است و او با تدلیس سرمایه هنگفتی از طلبکاران خود را تملک کرده است. امیرکبیر سپس تاجر را خواسته و اموال مردم را از او باز گرفت و امام جمعه را که در یک دعوای مهم بدون تحقیق رای داده بود با قدرت تام از داشتن محضر شرعی بر حذر داشت و دفتر او را تعطیل کرد. خبر دیگری از دوران صدارت حاج میرزا آقاسی در دست است: گفتهاند ملکی را در محضری چهار بار به عنوان وقف، بیع، صلح، و هبه معادله کرده بودند. همین که صدراعظم در اثر شکایت اصحاب دعوی از محضر مذکور بازخواست کرد، جواب این بود که ما لوح محفوظ نیستیم، ممکن است اشتباه شده باشد. وانگهی خط و مهر هر عالمی را در همه جا نمیشناختند و جز آن و از همه مهمتر آنکه مهر علمای بزرگ را بعد از فوت آنان، دیگران نابجا مورد استفاده قرار میدادند.
در میان علمای شهرستان و ولایات هم تنظیم دفتر شرعیات و دفتر خلاصه احکام گاه معمول بود. اینان نیز به فواید داشتن چنین دفتری پی برده بودند تا هنگام گم شدن اصل اسناد به توان برای جلوگیری از دعاوی به آن مراجعه کرد. نگارنده سالیان پیش نمونه این دفاتر را که یکی از علمای لنگرود در خصوص اسناد شهر خود تنظیم کرده بوددر سازمان اسناد ملی ایران ملاحظه و به اجمال آن را بررسی کرده است. هم چنین استاد ایرج افشار رییس پیشین کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به راقم این سطور فرمود حدود ۷ الی ۸ دفتر از نوع دفاتر شرعیات را که متعلق به امام جمعه خویی بوده چند دهه پیش برای کتابخانه مرکزی دانشگاه خریداری کرده است. در این دفترها به جز اسناد عادی گاه خلاصه عقدنامهها که اصل آن هنرمندانه تزیین شده درج گردیده است، لیکن از آوردن متن کامل خودداری کردهاند.
نخستین دستورالعمل ثبت را میرزاحسینخان سپهسالار صدراعظم متجدد و ترقیخواه ناصرالدین شاه صادر کرد. بر اساس این آییننامه معاملات میبایست بر برگههای مخصوص نوشته شده و روی آن تمبر زده شود. اما عموم مردم از این قوانین استقبال نمیکردند.
اولین قانون مدون ثبت را پس از انقلاب مشروطه در ۱۲ جمادیالاول ۱۳۲۹ ق، مجلس دوم به تصویب رساند. این قانون ۱۳۹ ماده داشت و در آن موضوع تشکیل ادارات ثبت تحت نظر وزارت عدلیه پیشبینی شده بود. معهذا این قانون هم عمومیت پیدا نکرد و کمتر کسی داوطلبانه اوراق خود را به ثبت میرساند. این قانون در دوره مجلس چهارم نسخ و قانون دیگری در ۱۲۹ ماده در سال ۱۳۰۲ ش به جای آن تصویب شد. لیکن در قانون مزبور هم تصریح شده بود که ثبت املاک اختیاری است. این وضع چند سال ادامه یافت تا آنکه داور وزیر عدلیه در ۲۱ بهمن ۱۳۰۶ ش قانونی در ۹ ماده به تصویب رساند که بر طبق آن ثبت کلیه اموال غیر منقول الزامی گردید. و دفاتر اسناد رسمی به وجود آمد. بعدها در دوره وزارت دکتر احمد متین دفتری (۱۳۱۵تا۱۳۱۷ش) اصلاحات مهمی در قانون ثبت و دفاتر اسناد رسمی انجام گردید.
به نظر میرسد شیوه تنظیم اسناد و خلاصهبرداری از اصل مدارک و درج آن در دفاتر خاص را، مجتهدان دوره قاجار از شیوه بایگانی اسناد در کاخ سلطنتی و وزارت خارجه دوره ناصرالدین شاه اقتباس کردهاند. در این زمان برای نخستین بار مرسوم شد از کلیه اسناد و اوراق و فرامین و احکام پس از صدور، خلاصهای تهیه شده و در دفاتر خاص ثبت شود. این دفاتر با دقت زیاد تنظیم میشدند و مشخصات کامل سند و تاریخ آن در دفترها ثبت میگردید. با این تفاوت که اصل اسناد وارده را نیز در دفاتر بزرگ دیگری که «آلبوم» نام داشت گرد میآوردند. اکنون تعداد زیادی از این گونه آلبومها و دفاتر در کتابخانه و بایگانی کاخ گلستان و سازمان اسناد ملی ایران نگهداری میشود. بررسی دقیق آنها برای نگارش تاریخ اجتماعی ایران و تاریخ حقوق در ایران بسیار مفید و ضروری است. ای کاش کسی از دانشجویان فوقلیسانس یا دکتری حقوق به راهنمایی یکی از اساتید علاقمند بدین مهم میپرداخت.
اما در اروپا، سابقه ثبت اسناد به شیوه فعلی به قرن ۱۶ میلادی برمی گردد. آنگاه در ادوار بعد پس از رواج و گسترش این شیوه، از طریق عثمانی به ایران رسید و به تدریج پس از انقلاب مشروطه نخست به صورتی غیر رسمی و سپس با وضع قوانین جدید، و ظیفه علما در این مقوله رسماً به سر دفتران واگذار شد. نخستین بار قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی در ۱۳ بهمن ۱۳۰۷ ش در ۲۰ ماده به تصویب مجلس رسید. افراد مکلّف شدند که برای رسمیت معاملات به دفاتر اسناد مراجعه کنند.
 



دانلود کامل  گزارش کارآموزی دفترخانه ثبت اسناد رسمی